اسلاید شوشهری

 حفظ ایمنی و سلامت مردم خط قرمز مدیریت شهری است

کد خبر : 57737

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد در مراسم افتتاح ۵۶امین ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت:  موضوع ایمنی و سلامت مردم از خط قرمزهای مدیریت شهری است؛ ایمنی و حفظ جان شهروندان امری ضروری است و ایجاد زیرساخت های لازم درحوزه ایمنی دارای اهمیت زیادی است.

هرچند در ایجاد حادثه مقصر نیستیم اما در امدادرسانی وظیفه شهرداری کمک به شهروندان است.

در خردادماه مرکز فرماندهی و ستاد آتش نشانی و سوله‌های بحران شهرداری در میدان ابوطالب کلنگ زنی شد؛ متاسفانه آتش‌نشانی به عنوان یک سازمان خدمت‌رسان ساختمان مستقل ندارد.

با احداث ستاد فرماندهی این مشکل رفع می‌شود امیدواریم این پروژه در دوره ششم مدیریت شهری به همت مدیران خدمات شهری به نتیجه برسد.

مهدی یعقوبی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد هم در مراسم افتتاح ۵۶امین ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت:  ساخت یک ایستگاه آتش‌نشانی در بولوار حر با توجه به کاربری‌هایی که در اطراف این معبر وجود دارد و ترافیک‌های همیشگی آن ضروری بود و برای همین این پروژه برای کاهش سوانح در این بولوار تعریف و ساخت و ساز آن به سرعت انجام شد.

به گزارش صبح مشهد، وی افزود: ایستگاه ۵۶ در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع ساخته شده است و با بهره‌برداری از آن میانگین ده دقیقه‌ای زمان رسیدن آتش‌نشانان به حادثه به چهار دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

در محدوده این ایستگاه جدید کاربری‌هایی مثل انبار مواد غذایی، میدان بار رضوی، صدمتری، منازل شهرک اقدسیه، انبارهای ضایعات مفتح شرقی و منازل مردم در خیابان پورسینا قرار دارد که پیش از افتتاح ایستگاه ۵۶، با توجه به حجم ترافیک بسیار زیاد در شهرک شهید رجایی، در صورت بروز حادثه، زمان نسبتاً زیادی برای رسیدن به محل صرف می‌شد که در حال حاضر و با وجود این ایستگاه فاصله رسیدن به این مکان‌ها کوتاه‌تر و دسترسی راحت‌تر صورت می‌گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن