شهری

در همایش پلیس‌ یاران و موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در خراسان رضوی مطرح شد:

نقش بخش خصوصی در توسعه امنیت گسترش یابد

کد خبر : 42744

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: امروز عزم همه مسوولان در داخل مجموعه نیروی انتظامی و خارج از آن توسعه بخش خصوصی در موضوع امنیت با تمام مولفه‌های آن است.

سردار محمدکاظم تقوی روز سه‌شنبه در دهمین همایش پلیس‌یاران و موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در خراسان رضوی افزود: ارتباط دوستانه و استاد-شاگردی باید بین پلیس‌یاران و کلانتری‌ها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بیشتر با خدمات پلیس‌یاران آشنا شوند، وجود هشت هزار و ۳۰۰ پلیس‌یار در استان بیانگر ورود خوب بخش خصوصی به موضوع تامین امنیت است و دستگاه قضا نیز از ماموریت پلیس‌یاران پشتیبانی می‌کند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: پلیس‌یاران و نگهبانان محله عملکرد خوبی دارند اما کارنامه‌ای از آنها برجای نمی‌ماند، مجرم را دستگیر می‌کنند اما در عملکرد کلانتری‌ها اعلام می‌شود ساز و کار عملیاتی باید تعریف شود تا عملکرد پلیس‌یاران ثبت و ارائه شود.

وی ادامه داد: ارزش کار نگهبانان محله باید بازتعریف شود که این مهم مورد توجه است و از هر پیشنهادی برای توسعه ماموریت پلیس‌یاران استقبال می‌کنیم.

سردار تقوی افزود: تلاش می‌کنیم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد و ریاست دادگستری نیز امروز در نشستی از ماموریت پلیس‌یاران حمایت کردند.

لزوم حمایت کلانتری‌ها از پلیس‌یاران
رییس پلیس پیشگیری خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: در برنامه توسعه چهارم کشور در سال ۸۸ یکی از تدابیر اندیشیده شده، ساماندهی نگهبانانی بود که بدون آموزش مشغول فعالیت بودند و از سال ۸۸ موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی فعال شدند و نسبت به جذب نیرو و آموزش نگهبانان اقدام کردند.
سرهنگ محمد دولخانی افزود: وجود هشت هزار و ۳۰۰ نفر نیروی پلیس‌یار در قالب ۴۷ شرکت در استان ظرفیت خوبی برای جلوگیری از جرایم و پیشگیری از وقوع سرقت است، حضور پلیس‌یار در محلات ایجاد امنیت می‌کند، باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم پلیس‌یاران، نگهبانی بانکها، موسسات مالی و طلافروشی‌ها است که به صورت مسلح انجام می‌شود و خیلی از جرایم مرتبط با بانکها، موسسات اعتباری و طلافروشی‌ها حل شد و از سال ۹۴ در استان هیچ سرقت مسلحانه از بانک، طلافروشی و موسسات مالی نداشتیم.
سرهنگ دولخانی ادامه داد: سرکلانتران باید از ظرفیت پلیس یاران در حوزه استحفاظی خود استفاده کنند، کلانتران باید برای هر پلیس‌یار کدی تعریف کند و اگر موضوعی توسط پلیس‌یار اعلام شد کلانتری به سرعت به کمک بشتابد.
رییس پلیس پیشگیری خراسان رضوی تاکید کرد: گشتهای کلانتری‌ها باید از اقدامات پلیس‌یاران سرکشی داشته باشند و از آنها حمایت کنند.

در این همایش از پلیس‌یاران نمونه، موسسات حفاظتی برتر و تعدادی از کلانتری‌ها و سرکلانتری‌ها تقدیر شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی هم گفت: همه سازمانها مکلف به امر پیشگیری از وقوع جرم هستند، و نیروی انتظامی در این خصوص موفق عمل کرده‌است.

سید امیر مرتضوی افزود: در بحث امنیتی و انتظامی همه باید وارد میدان شوند و رعایت نکات حفاظتی و امنیتی توسط شهروندان نیز مهم است، در این حوزه همه باید تکالیف و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

معاون دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: پلیس در خط مقدم نظم و امنیت قرار دارد و با افرادی سر و کار دارد که چه در جایگاه شاکی و چه در جایگاه متهم، پرخاشگر و عصبی هستند و تعامل با این افراد بسیار سخت است.

مرتضوی افزود: همچنین تمام جرایم و آسیبهای اجتماعی باید آسیب شناسی شود، موسسات حفاظتی نیز در این خصوص باید فعال باشند، ماموران حفاظتی می‌توانند منبع خوبی برای گزارش آسیبهای منطقه‌ای باشند.

وی تاکید کرد: باید از نیروی انتظامی با همه توان پشتیبانی کرد، نیروی انتظامی در همه زمانها و مکانها وظایف متعددی دارند که این حجم از وظایف جایی برای نقد باقی نمی‌گذارد.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: کسی که مسوولیتی را می‌پذیرد باید کار را درست انجام دهد، بخش زیادی از مشکلات امروز بویژه در حوزه اقتصادی ناشی از عدم مدیریت درست است.

حجت‌الاسلام علیرضا رامیار افزود: امروز در مجموعه نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، مسوولیتی که به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده به خوبی انجام شده و رضایت مردمی را در پی داشته البته تا رسیدن به نقطه ایده‌آل هنوز فاصله داریم.

وی اضافه کرد: برای امنیت موجود در کشور بهای سنگینی پرداخت شده‌است، در سال جاری شهدایی از ناجا تقدیم شد و خانه‌هایی از خانواده ناجا بی‌سرپرست شدند تا محیط خانه مردم امن باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن