اقتصادی

در نشست خبری مدیر آکادمی ققنوس و مدرسان آموزش مطرح شد:

کرونا تهدیدی است که می توان به فرصت تبدیل کرد/ مسئولان برای آموزش مجازی بانوان آرایشگر مانع زدایی کنند

کد خبر : 40240

با ورود ویروس مرگبار کرونا به کشورمان از بهمن ۱۳۹۸ موجی از نگرانی ها فضای عمومی جامعه را ملتهب و مسئولین کشورمان با تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفتند جهت کنترل بیماری، کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر حاصل از آن تدابیری از جمله محدودیت در فعالیت کسب و کارها اتخاذ نمایند.

مصاحبه: سید محمد محمدی

صبح مشهد– این محدودیت های ناخواسته که همزمان با تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه کشورمان همراه بود، موجب فشار اقتصادی عظیمی بر مردم کشورمان بویژه اقشار کم درآمد شد به نحوی که مسئولین دولتی را مجبور کرد با پرداخت تسهیلات کم بهره و برخی معافیت های محدود، حمایتی از بازار کسب و کار داشته باشند که متاسفانه این قبیل اقدامات تاثیر چندانی در بهبود معیشت مردم و زندگی بیکاران حاصل از محدودیت های کرونایی نداشت.

از طرفی دیگر عده ای از فعالان کارآفرین و فرهیخته که اصالت و غیرت خود را در مواجه با مشکلات و ناملایمات حفظ و از آسیب مصون نگه داشته اند، تصمیم گرفتند از تهدید کرونا، فرصتی بسازند تا هم چرخ اقتصاد جامعه از حرکت نایستد و هم سایر ظرفیت های مغفول و رها شده شکوفا گردد.

یکی از این جوانان با استعداد کشورمان، مهندس مهدی درویش زاده است که با راه اندازی آکادمی ققنوس سال هاست در حوزه آموزش و تامین لوازم و مواد آرایشی صنف بانوان مراقبت زیبایی و سالن های آموزشی مشهد فعالیت می کند.

وی که به همراه دو نفر از مدرسان آموزشی در حوزه آرایشگری بانوان میزبان نشست خبری ما بود، گفت: آکادمی ققنوس ۱۹ سال است پخش لوازم آرایشی را بصورت مویرگى جهت سالن ها و آموزشگاه های آرایشگری دنبال می کند و با برگزاری همایش های آموزشی و دعوت از اساتید مجرب سعی دارد، هنر و مهارت بانوان آرایشگر را به روز و با ذائقه مشتری نزدیک نماید.

درویش زاده افزود: امروزه با پیشرفت شبکه های اجتماعی و ارتباطی و اطلاع مردم از جدیدترین متدهای روز آرایشی دنیا، سطح انتظار مشتریان سالن های خدماتی افزایش یافته و در نتیجه موجب عزیمت برخی مدیران واحدها به خارج از کشور و صرف هزینه های گزاف جهت فراگیری آموزش شده است.

مدیر آکادمی ققنوس با اشاره به حجم عظیم خروج ارز از کشور و نامناسب بودن آن در شرایط فعلی و تحریم ها افزود: واژه اقتصاد مقاومتی این جا متبلور می شود و بایستی با دعوت از اساتید مجرب بین المللی به کلان شهر مشهد که یکی از قطب های جمعیتی کشور و منطقه به شمار می رود، مانع از اتلاف زمان و هزینه های سنگین شد.

وی خاطر نشان ساخت: آرایشگری یک هنر منحصر و تاثیر گذار در افزایش نشاط و سلامت روان است و هر گونه آسیب به مشتری توسط برخی افراد ناکارآمد، می تواند کل جامعه زحمت کش صنف آرایشگر یا آموزشگاه دار را زیر سوال ببرد.

وی گفت: آرایشگری بخشی از مشاغل سخت به شمار می رود که باعث ایجاد صدماتی به گردن، دیسک کمر و عوارضی دیگر شده و آرایشگران لازم است مورد حمایت جدی نهادهای ذیربط قرار بگیرند، چرا که خود شاهدم بخشی زیادی از فعالان این صنف را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

در ادامه گفتگوی خبری، خانم طلایه نیک رزم مدرس رنگ که سابقه ۱۸ سال کار با موارد آرایشی را در کارنامه خود دارد، با بیان این که کرونا برای آموزش های حضوری محدودیت های زیادی را ایجاد و عملا باعث تعطیلی آموزشگاه ها شد، گفت: مسئولین باید نسبت به مناسب سازی فضای کسب و کار با شرایط روز از جمله فضای مجازی، بستر کار را برای همه مشاغل بوِیژه هنرجویان و علاقه مندان به حوزه مسائل آرایشی و زیبایی فراهم کنند.

وی با اشاره به حضور مجرب ترین مدرسان آموزشی در کلانشهر مشهد، افزود: ما در زمینه آموزش نسبت به تهران و حتی برخی کشورهای منطقه مشکلی نداریم و مسائل ما عمدتا در زمینه زیر ساخت ها و نگاه فرهنگی حاکم بر مسائل آرایشی حوزه بانوان می باشد.

سمیرا نهاردانی مدرس شنیون هم با بیان این که آکادمی ققنوس به مدیریت آقای درویش زاده به خوبی توانسته به نیازهای بانوان و علاقه مندان به فراگیری هنر آرایشی پاسخ و زمینه لازم را در فضای مطلوب آموزشی به همراه جدیدترین متدها و مدل های روز فراهم آورد، گفت: مسئولین بایستی با حمایت از برگزاری کلاس های آموزشی و ورک شاپ ها و ارائه مجوزهای مربوطه، فضای کسب و کار را بویژه در شرایط کرونایی امروز تسهیل نمایند.

نهاردانی ادامه داد: فضای مجازی فرصت و ابزار خوبی برای توسعه آموزش به شمار می رود ولی برخی محدویت های فرهنگی و غالب حاکم بر جامعه ما مانع استفاده از این فرصت ارزشمند بویژه در حوزه آموزش هنرجویان آرایشی شده است!

وی خاطر نشان ساخت: دستگاه های متولی باید هر چه زودتر موانع آموزش در فضای مجازی را برطرف کنند چرا که هر جا با محدودیت روبرو شدیم، ناخواسته با پدیده شیوع آموزش های غیر مجاز و اصطلاحا زیر زمینی مواجه بودیم.

در پایان این نشست خبری، مهدی درویش زاده مدیر آکادمی ققنوس با تاکید بر این که ما نمی توانیم از دنیا و پیشرفت های آن عقب بمانیم، از مسئولین اجرایی و نظارتی خواست با مناسب سازی و توسعه بسترهای بومی فضای مجازی، باعث شکوفایی و رونق هر چه بیشتر استفاده از فضای مجازی برای آموزش هنرجویان و علاقه مندان به علم آرایشگری بانوان شوند.

گفتنی است راه های ارتباطی با آکادمی ققنوس به شرح ذیل می باشد:
وب سایت: www.ghoghnoosir.com
اینستاگرام: qoqnos_academy
کانال: ghoghnoos_academy
همچنین اپلیکیشن آکادمی ققنوس را می توانید در کافه بازار دانلود و نصب کنید.
تلفن تماس: ۰۹۱۵۵۰۴۹۵۸۴

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام: آرایشگاه زنانه اصلا بهداشت رارعایت نمی کنند بسته بهتر وسالم تریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن