استانی

اهدای عضو بانوی مشهدی نجات‌بخش جان چهار بیمار شد

کد خبر : 57130

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای عضو بانوی ۶۲ ساله مرگ مغزی ساکن مشهد به چهار بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابراهیم خالقی روز سه‌شنبه افزود: در هزار و چهارصد و سی و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم زهرا مالداری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (عج) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش در بیمارستان “منتصریه” این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد مالداری در بیمارستان منتصریه به ۲ مرد ۵۴ و ۵۶ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی نیز در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به بانویی ۵۶ ساله ساکن یزد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: قسمتی از پوست این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن