مشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

راه اندازی خط ویژه گردشگری و زیارت همزمان با رویداد مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 8214
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از راه اندازی خط ویژه گردشگری و زیارت همزمان با رویداد ۲۰۱۷ خبر داد.
نیشابوری در مصاحبه با خبرنگار ویژه ۲۰۱۷ با بیان اینکه شهر مشهد سالانه پذیرای میلیون ها زائر بوده و در سال ۲۰۱۷ قرار است به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به جهانیان معرفی شود اظهار کرد: در راستای تسهیل تردد زائران و با وسایل حمل و نقل عمومی تابلوها، ایستگاه ها و راهنماهای خطوط مقاصد گردشگری با عرضه نسخه های عربی و انگلیسی توسط نرم افزار رهیاب و شارژ در اتوبوس ها نصب می شود.
وی افزود: وب کیوسک های اطلاع رسانی مشهد ۲۰۱۷ در باجه های اتوبوسرانی (پایانه ها و اطراف حرم مطهر رضوی) برای راهنمایی زائران و گردشگران خارجی مستقر می شوند.
نیشابوری با اشاره به اینکه نصب برچسب برند راننده چند زبانه (انگلیسی و یا عربی) از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای شهر مشهد هم راستا با سال ۲۰۱۷ است، افزود: پیاده سازی الگوی هویت بصری مشهد ۲۰۱۷ بر روی ساختمان ها و ایستگاه ها و همچنین اجرای این طرح بر روی لباس های فرم تمام پرسنل در نظر گرفته شده است. ساخت و تجهیز ایستگاه های ویژه در روگذرها و زیرگذرهای حرم مطهر برای سهولت در تردد زائران و گردشگران خارجی تدارک دیده شده است.
همچنین مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی نصب دوربین های نظارت و ثبت تخلفات نظیر توقف در ایستگاه های اتوبوس را از جمله اقدامات موثر در راستای کاهش تخلفات عنوان کرد و گفت: امیدورایم با همکاری سازمان ترافیک این طرح در شهر مشهد همزمان با رویداد مشهد ۲۰۱۷ اجرایی می شود.
نیشابوری در پایان با اشاره اینکه مجموعه اقدامات در نظر گرفته شده برای میزبانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در راستای تکریم زائران حضرت رضا(ع) است، اظهار داشت: رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بهانه ای برای تسریع در روند اجرایی پروژه های مرتبط و نوآوری در ارائه خدمات به مجاوران و زائران است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن