شهری

طرح زمستانی پلیس راه خراسان رضوی آغاز شد

کد خبر : 43295

طرح زمستانی پلیس راه در کشور و استان هر ساله از ۲۰ آذر ماه در کشور و خراسان‌رضوی آغاز می‌شود اما امسال با توجه به سرمای زودهنگام و بارش برف پاییزی، این طرح از امروز اول آذر ماه آغاز شد.

ایرنا خراسان رضوی نوشت: در آغازین ساعات صبح امروز نیروها و خودروهای پلیس راه، هلال‌احمر، اورژانس، شهرداری و راهداری در مرکز فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در صف‌های مرتب کنار هم آماده برای رزمایشی به طول فصل سرد زمستان شدند.

این نیروها در طول راه‌های استان و گردنه‌های برفگیر در سوز استخوان سوز زمستان مستقر می شوند تا با پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و امدادرسانی به موقع از سردشدن کانون گرم یک خانواده پیشگیری کنند.

طرحی مشترک برای امنیت در جاده
رییس پلیس راه خراسان رضوی در این رزمایش زمستانی گفت: طرح مشترک پلیس راه، راهور و دستگاه‌های امدادرسان از امروز اول آذر آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.

سرهنگ حسین میش‌مست افزود: در این طرح، عوامل پلیس راه و دستگاه‌های امدای به صورت شبانه‌روزی در گردنه‌های برفگیر استان شامل گردنه تیوان، گوجگی، شریف آباد، خماری، بید برغمد و مزداوند مستقر می‌شوند.

وی اضافه کرد: افزایش ضریب امنیت جاده، افزایش انضباظ ترافیکی، جلوگیری از انسداد راه و امدادرسانی به موقع از اهداف طرح زمستانی پلیس راه است.

رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: در طرح زمستانی سال قبل، عامل اصلی حوادث رانندگی در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان، سرعت و عامل اصلی حوادث در مسیرهای دو طرفه نیز انحراف به چپ خودروها در پی لغزندگی جاده‌ها بود.

سرهنگ میش‌مست افزود: امسال نیز با تعامل دستگاه‌های مختلف و همکاری مردم تلاش می‌شود کمترین انسداد جاده و کمترین مشکل در حوزه ترافیک در جاده‌های استان رخ دهد.

۵۱ گردنه به مجموع طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌خیز و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در مسیر جاده‌های خراسان رضوی وجود دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن