زندگی

خواستگارم می‌گوید که عکس‌های اینستاگرامت را پاک کن، چه کنم؟

کد خبر : 39001

پسری به خواستگاری من آمده که به نظرم گزینه خوبی برای ازدواج است. در جلسه سوم خواستگاری به من گفت که عکس‌های پروفایل و اینستاگرامت را پاک کن. به نظرم این رفتارش ، نشان دهنده شکاک بودنش است. نظر شما به عنوان مشاور چیست؟ چه کار کنم؟

نویسنده : حسین محرابی | روان شناس و مدرس دانشگاه

صبح مشهد– بهتر بود در باره سن، تحصیلات و شغل و سایر جنبه‌ها هم مختصری توضیح می‌دادید تا راهنمایی ما دقیق‌تر باشد. گفته‌اید که درخواست خواستگارتان نشان‌دهنده شکاک بودنش است. از شما می‌خواهم بدترین حالت را تصور نکنید زیرا همیشه این درخواست‌ها از روی بدبینی نیست. عوامل متعدد و مختلفی از قبیل شرایط سنی، سبک فرزندپروری خانواده اصلی، تجربیات گذشته، نظر والدین، بلوغ یا نرسیدن به بلوغ فکری و عاطفی، ترس‌های نهفته در ناخودآگاه و …. می‌توانند به عنوان دلایل این درخواست‌ها به شمار بیایند. به عنوان مثال ممکن است این آقا با مطرح کردن این موضوع می‌خواهد تعصب خود را به شما نشان دهد به خصوص اگر در مرحله نوجوانی یا اوایل جوانی قرار داشته باشد که البته این موضوع اهمیت زیادی دارد و بهتر است مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد و اگر چنان چه مشخص شود علت این درخواست، بدبینی و بی‌اعتمادی ناشی از اختلال است، باید برای تصمیم نهایی احتیاط کنید.

شاید عکس‌هایتان مناسب نیست
حالت دیگری که ممکن است باعث مطرح کردن چنین درخواستی شده باشد، این است که عکس‌های موجود در صفحات‌مجازی شما با ارزش‌ها و باورهای ایشان همخوانی ندارد یا به عبارتی سلیقه و دیدگاه وی با شما در باره پوشش و مشارکت اجتماعی و سایر موارد مرتبط با این حوزه متفاوت است. هرچند که اختلاف دیدگاه بین افراد طبیعی است ولی اگر دو طرف توانمندی لازم را در زمینه مهارت‌های ارتباطی، مهارت حل تعارض و سایر مهارت‌های زندگی ، نداشته باشند ،ممکن است نه تنها به رشد زوج ها کمکی نکند بلکه باعث بروز و تشدید مشکلات عمده‌ای هم بشود. بنابراین توصیه می‌کنم قبل از جدی شدن رابطه و دادن پاسخ مثبت، ضمن این که بررسی و تحقیقات لازم در خصوص مطابقت داشتن یا نداشتن ویژگی‌های این آقا با معیارهای خودتان را دنبال می‌کنید، حتما مشاوره قبل از ازدواج را در یکی از مراکز مشاوره معتبر انجام دهید.

ارزیابی های تان را در همه جوانب داشته باشید
اگر احیانا فرضیه شما مبنی بر وجود شک و بدبینی صحیح باشد ،طبیعتا این موضوع در سایر جنبه‌های رفتاری مانند ادامه تحصیل ، اشتغال و رانندگی و … هم برای شما محدودیت‌هایی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین سعی کنید در همه جنبه‌های مرتبط با این دیدگاه، بررسی‌های لازم را انجام دهید و نظرشان را جویا شوید تا بتوانید با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن