زندگی

دختری مجرد و احساس بی‌پناهی می‌کنم، چه کنم؟ / وضع مالی خوبی دارم!

کد خبر : 32737

وضع مالی تقریبا خوبی دارم. استقلال مالی دارم اما چون دختری مجرد هستم و شرایط ازدواج برایم فراهم نشده، خانواده‌ام رفتار خوبی با من ندارند. پدرم خیلی سرسنگین با من صحبت می‌کند. چطور به او بگویم که پدر یعنی سرپناه؟ فکر نمی‌کردم که روزی با داشتن پدر و مادر، باز هم احساس تنهایی و بی‌پناهی کنم. حالم خوش نیست. چه کنم؟

صبح مشهد– می دانم خانواده یکی از مهم ترین مکان هایی است که هر فردی باید در آن‌جا احساس مفید بودن کند. هرچه روابط در خانواده گرم تر و نزدیک تر باشد، افراد آن خانواده احساس بهتری دارند و این طور که شما مطرح کردید، این فضای گرم در خانواده شما وجود ندارد. چند توصیه به شما، حال و وضعیت تان را بهتر خواهد کرد.

چرا پدرتان با شما خوب نیست؟
توجه داشته باشید، چیزی که یک خانواده را پویا و زنده می کند، تعامل و گفت و گو با بقیه اعضاست. بهتر است شما این رفتار را در خانواده تان ایجاد کنید. به طور مثال، از پدر علت دلخوری‌هایش را جویا شوید چراکه حتما دلیلی برای این کارش دارد. اولین مهارتی که باید برای ارتباط بهتر و تعامل با پدر و مادرتان یاد بگیرید، گفت و گو کردن اصولی است. این که از آن ها بخواهید علت سرد بودنشان را بیان کنند و علت بی توجهی شان را بگویند و در مقابل شما هم حس های منفی را که در آن فضا دریافت می کنید بیان کنید، نیاز به آشنایی با مهارت گفت و گو دارد. در قدم اول، زمان و مکان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. موقعی که آن ها درگیر و مشغول کاری هستند، زمان مناسبی برای این گفت و گوها نیست. بهترین زمان، موقع استراحت یا قدم زدن با آن ها در پارک است. برای شروع می توانید بپرسید: «می تونیم با هم یک صحبتی داشته باشیم؟» یا این که «می خوام چند دقیقه باهاتون صحبت کنم. کی برای شما مناسب تره؟»

احساسات خود را ابراز کنید
برخی مسائل، بار عاطفی بسیار سنگینی دارند به خصوص اگر بخواهید آن را با پدر یا مادر در میان بگذارید. در این موارد با ابراز احساس خود می توانید از واکنش منفی شدید احتمالی آن ها کمی بکاهید و راحت تر آن را در میان بگذارید. همچنین در این گفت و گو، روی صحبت تان خودتان باشید نه آن ها. به طور مثال گفتن این که شما جواب من را نمی دهید یا شما به من بی توجهی می کنید، باعث می شود گفت و گوی شما قطع شود. بهتر است حرف تان را این گونه مطرح کنید: «من این طوری احساس می کنم که شما از من ناراحت هستید یا به من توجهی ندارید. به طور مثال، همین جمله که «پدر یعنی سر پناه» جمله خیلی قشنگی بود که شما مطرح کرده بودید و باید در ابتدای صحبت به ایشان بگویید.

از بقیه اعضای خانواده کمک بگیرید
نکته دیگری که در پیامک تان مطرح نکردید، نوع تعامل شما با دیگر اعضای خانواده تان مانند خواهر یا برادرتان است، آیا می توانید از آن ها کمک بگیرید؟
در ضمن، این قانون را بپذیرید که وجود سرشار از محبت، ضمن بذل محبت به دیگری می تواند او را به سوی مهربانی نیز سوق دهد بنابراین هیچ فرصتی را برای ابراز محبت به پدرتان به منظور حل مشکل ارتباطی تان از دست ندهید. از امواج پرشور و خستگی ناپذیر دریا الهام بگیرید و در راه ابراز عشق و علاقه، همچون موج از پای ننشینید. خاصیت محبت این است که اخلاق هایی را که مانند خار هستند و همه از وجودشان در آزار و اذیت اند، به گل تبدیل می کند. موفق باشید.

نویسنده : راهله فارسی | مشاور / سلام زندگی_ خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن