استانی

بررسی ظرفیت های گردشگری شاندیز در دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر شاندیز با سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی

کد خبر : 26960

مهندس نکاحی شهردار شاندیز به همراه ذبیح الله عباس زاده رئیس شورای اسلامی شهر میهمان امیرحمزه ذاکر سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی بودند .
به گزارش صبح مشهد، شهردار شاندیز ضمن تبریک انتصاب دکتر ذاکر و قدردانی از برگزاری جلسه گفت : در شهر شاندیز با توجه به دارا بودن ظرفیت بالای گردشگری باید بستر را برای میزبانی از زائران و گردشگران فراهم ساخت .
ایشان طبیعت خدادادی و همجواری با مشهد الرضا (ع) را دو ویژگی بارز شهر شاندیز عنوان کرد که باعث جذب خیل انبوه گردشگران و زوار گردیده است .
وی افزود : در تابستان امسال به جهت گرمای شدید هوا در برخی روزها تا ۱۸۰۰ خودرو به پارک پردیس شاندیز وارد می شدند . در شاندیز فرصت های سرمایه گذاری فراوانی وجود دارد که این فرصت ها اگر به درستی مدیریت نشود شاید تهدید محسوب شود.
مهندس نکاحی در این جلسه ضمن دعوت از دکتر ذاکر جهت بازدید از شهر شاندیز و فرصت های سرمایه گذاری آن اظهار داشت : زائرانی که به مشهد سفر می کنند برای استراحت و تفریح به فضاهای تفرجگاهی نیاز دارند که شاندیز با توجه به همجواری به کلان شهر مشهد این قابلیت را دارد و به نوعی می تواند زمان ماندگاری مسافر را در مشهد افزایش دهد .
وی به ظرفیت های شهر اشاره کرد و افزود : شاندیز علاوه بر طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع ، دارای مردمانی خونگرم و مفاخر ارزشمندی است که در کشور صاحب نام و آوازه می باشند .
شهردار شاندیز با اشاره به پروژه هایی از قبیل سرخاندیز ، کشتی رویایی ، مجموعه گردشگری گلستان ، بازار سنتی و … گفت : چنانچه مسئولین از پروژه های گردشگری و سرمایه گذاری حمایت کنند می توان امیدوار بود در حوزه گردشگری اتفاقات خوشی رقم خورده و گام های بزرگی برداشته شود .
دکتر ذاکر سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در این جلسه شاندیز را یکی از برندهای گردشگری کشور معرفی کرد و گفت : اگر شهری با قابلیت های شاندیز مورد حمایت مسئولین قرار گیرد می تواند جهانی شود و لازم است در قالب تعامل و همکاری تمامی موانع و مشکلات مرتفع گردد .
ایشان افزود : مدیران یک شهر علاوه بر توان مدیریتی باید نگاه خود را تغییر داده و دیدی وسیع ، هنرمندانه و خلاق داشته باشند . در شهری مثل شاندیز علاوه بر توسعه زیرساخت ها باید به زیباسازی شهری نیز اهمیت داده شود .
دکتر ذاکر به جایگاه ویژه شاندیز در میان شهرهای گردشگری اشاره کرد و گفت : این شهر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری دارد که می بایست از این موهبت الهی در جهت کسب درآمد و ایجاد زیرساخت ها بهره برد و هر چه افق دید را دورتر بگیریم موفق تر خواهیم بود و نسل آینده به نیکی یاد خواهند کرد .
ایشان همچنین از پروژه پدیده به نیکی یاد کرد و گفت : این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های کشور بود که اگر به درستی مدیریت می شد می توانست مسافران و گردشگران زیادی را به این سو بکشاند و به طبع میزان ماندگاری مسافران و زائران را در مشهد افزون تر نماید .
وی بر کاشت درخت و توسعه فضای سبز تأکید کرد و گفت : باید علاوه بر حفظ فضای سبز موجود نسبت به توسعه فضاهای سبز و پارک ها تلاش کنیم .
ذبیح الله عباس زاده نیز با تببین عملکرد شهرداری و تقدیر از مهندس نکاحی ، ایشان را از بدو حضور در شهرداری بسیار خلاق و کارآمد معرفی کرد و گفت : شهردار شاندیز به زیباسازی شهری و ایجاد زیرساخت ها و توسعه فضاهای خدماتی و گردشگری بسیار اهمیت داده و تحولی بزرگ را در شاندیز پدید آورده است .
عباس زاده در این جلسه خواستار حمایت مسئولین استان از پروژه های بزرگ گردشگری شاندیز و بهره گیری از ظرفیت های منطقه شد .

منبع خبر: روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر شاندیز

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن