شهری

همه پایگاههای خون خراسان رضوی در شبهای قدر اهداکنندگان را پذیرش می‌کنند

کد خبر : 51995

مسوول روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: تمامی پایگاه‌های اهدای خون استان در شبهای قدر به منظور پاسخگویی شایسته به دارندگان نذر خون در ماه مبارک رمضان، فعال و پذیرای متقاضیان اهدای خون هستند.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمد شریف الحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پایگاههای اهدای خون استان خراسان رضوی در شب‌های قدر همزمان با ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به دلیل تعطیلات، مسافرت‌ها و روزه‌داری مردم کاهش می‌یابد، لذا با توجه به اینکه روزه‌داری منافاتی با اهدای خون ندارد و نیاز بیماران به خون و فراورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است، از زائران و مجاوران تقاضا می شود برای اهدای خون مراجعه کنند.

دکتر شریف الحسینی گفت: در ایام نوروز امسال خراسان رضوی پذیرای بیش از ۱۴ میلیون زائر رضوی بود که علاوه بر پاسخگویی به ۶۲ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد در استان، تمامی نیازهای زائران و مجاوران را با وضعیت سبز رنگ ذخایر خونی (ذخایر بین ۸ تا ۱۲ روز) پاسخگو بود و این وضعیت را تا به امروز تداوم بخشیده است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی بیان کرد: در راستای تداوم شرایط مذکور و پاسخگویی عالی به نیازهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، این اداره کل نیازمند اهدا از تمامی گروه‌های خونی در شبهای قدر و سایر روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان است.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن