زندگی

شوهرم دکتر است و رغبتی به‌ من نشان نمی‌دهد

کد خبر : 43839

همسری دارم ۳۷ ساله. دکتر است و روی یک پروژه تحقیقاتی مهم کار می‌کند و سرش خیلی شلوغ شده. یک سالی می‌شود که به من مثل گذشته، رغبتی نشان نمی‌دهد. نگران زندگی‌مان هستم. لطفا راهنمایی ام کنید.

نویسنده : فریبا البرز| کارشناس ‌ارشد مشاوره‌ خانواده

صبح مشهد-  شما باید به عنوان اولین قدم برای حل مشکل در خصوص نیازها و انتظارات خود با شوهرتان صحبت کنید. در نظر داشته باشید او فعلا فشار زیادی را به‌ خاطر پیگیری پروژه تحقیقاتی‌اش متحمل می‌شود پس بهتر است قبل از گفت‌و‌گوی دو نفره به او بگویید که شرایطش را کاملا درک می‌کنید و خواهان موفقیت او هستید و اما چند توصیه:

صحبت ‌های احساسی را بیشتر کنید
زمانی را برای صحبت انتخاب کنید که هم شما و هم همسرتان در حالت آرامش باشید و سرتان خلوت است. به شوهرتان اجازه دهید که به شما پاسخ دهد و عجله‌ای در شنیدن آن نداشته باشید. زمانی که همسرتان صحبت می‌کند به او کاملا توجه کنید و سر خود را به نشانه تایید صحبت‌ هایش تکان دهید تا بهره بیشتری از این گفت وگوها ببرید. همچنین بدانید که لمس و نوازش جسمانی برای شوهری که کم توجه شده؛ بسیار کارساز است و صمیمیت و علاقه‌مندی مردان با نوازش افزایش می‌یابد. این کار باعث می‌شود که صحبت احساسی بین شما و همسرتان بیشتر شود و راحت‌تر احساسات خود را بیان کنید.

شوهرتان را ابدا سرزنش نکنید
رفتار او را به همان میزان و سطحی که هست برایش توضیح دهید. اصلا درباره بدی و خوبی آن قضاوت نکنید. در ضمن فقط اعتراض نکنید و اگر به همسر خود پیشنهادهایی برای تغییر می دهید اما او با حالت دفاعی برخورد کرد، از او بخواهید نظر خود را راجع به این موضوع بیان کند و راه حل پیشنهادی خود را بگوید.

جذابیت ظاهری برای خود ایجاد کنید
تعریف و تمجید از شوهرتان را فراموش نکنید و از یادآوری خاطرات خوش گذشته غافل نشوید. به هر حال باید در نظر داشته باشید که اگر برای حل این مشکل چاره‌ای نیندیشید، دوری و سردی کامل بر زندگی تان مستولی می‌شود و دیگر نمی‌توان کاری از پیش برد. بنابراین از شما می‌خواهم تا دیرتر نشده است، اقدامی مهم برای آن اتخاذ کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن