شهری

مشهد در وضعیت آبی/ فعالیت مشاغل «سبز» تردد شبانه «قرمز»

کد خبر : 37308

مشهد از این هفته با همراهی مردم و اصناف و رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی، آبی شد؛ این یعنی میزان بستری های کرونایی در شهرهای آبی از شهرهای زرد کمتر و روند نزولی است که به علت مناسب بودن وضعیت بیماری در این گونه شهرها، رنگ آبی تعریف شده تا محدودیت‌های کمتری نسبت به شهرهای زرد اعمال شود.

به گزارش صبح مشهد، آن طور که دکتر رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور به ایرنا اعلام کرده است: «در شهرهای آبی همه مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که اعلام می‌شود، می‌توانند فعالیت کنند. همچنین در شهرهای زرد و آبی منع تردد بین شهری وجود ندارد اما منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ برقرار است.»روز گذشته جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای استان نیز برگزار و در آن وضعیت شیوع کرونا در استان بررسی شد. به گزارش «خراسان رضوی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این جلسه گفت: تعداد زیادی از تخت های ICU در استان خالی است و روز جمعه نیز تنها یک فوتی ناشی از کرونا در مشهد داشته ایم.

دکتر بحرینی افزود: نسبت به چند هفته قبل در شرایط بهتری به سر می بریم اما همچنان باید پروتکل ها را رعایت کنیم. وی تصریح کرد: متاسفانه در روزهای اخیر بنا به اعلام فرماندار مشهد تعداد زیادی برای دریافت مجوز سفر به شهرهای شمالی به فرمانداری مراجعه کردند که قطعا این سفرها به نفع هیچ کس نیست. وی یادآور شد: تعداد بستری های موجود از ۲۱۳۳ نفر در هفته چهارم آبان به میانگین ۶۱۲ نفر رسیده و پیش‌بینی ما این است که در هفته های پیش رو، این تعداد به حدود ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

وی در ادامه به ارائه آماری مجزا از بیماران بستری در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی پرداخت و گفت: تعداد بستری جدید در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶۰ نفر، تعداد کل بستری ها ۳۴۱ نفر و تعداد بستری ها در بخش مراقبت های ویژه ۱۲۸ نفر است که در مقایسه با پیک سوم کرونا کاهش چشمگیری داشته است. بحرینی همچنین تعداد بیماران بستری در روز جمعه در مشهد را شامل ۴۷ بستری جدید و ۲۷۰ بستری در کل اعلام کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین درباره وضعیت آبی نیز گفت: این رنگ پیام خاصی ندارد و در رنگ آبی هم باید پروتکل‌ها رعایت شود تا زمانی که تعداد بیماران به صفر برسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن