شهری

اولین نشست منطقه ای راهکارهای ارتقاء کیفیت غذای زندانها در مشهد مقدس برگزار شد

کد خبر : 46732

اولین نشست منطقه ای بررسی تخصصی راهکارها ارتقاء کیفیت غذای زندانها با حضور مدیران ستادی سازمان زندانها و مدیران کل استانهای شمال و شرق کشور به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، ضیائی فرد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندانهای کشور ضمن تأکید بر لزوم ارتقاء کیفیت غذای زندانها بعنوان یکی از اولویتهای ابلاغی رئیس سازمان زندانها در سال ۱۴۰۱ گفت : انتقال تجربیات موفق ، ارائه راهکارهای کاربردی و موثر مبتنی بر مطالعات علمی و شناسایی عوامل اصلی افت کیفیت ، گام اول برای تطبیق وضعیت موجود با شرایط مطلوب در حوزه غذای زندانها است.

وی ضمن تبیین پنج زیر برنامه اجرایی در اولویت ارتقاء کیفیت غذای زندانها خاطرنشان کرد :در همین راستا باید با تأمین تجهیزات زمینه تبدیل آشپزخانه زندانها از سبک سنتی به آشپزخانه های صنعتی فراهم شود و کادر آشپزخانه ها اعم از سرآشپز،آشپز و کارگران هم یا از نیروهای متخصص و ماهر استفاده شوند یا اینکه نیروهای موجود با کسب آموزشهای تخصصی و ارتقاء دانش و مهارت فنی به سطح مطلوب برسند.

ضیائی فرد فضای فیزیکی مناسب ، تأمین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و تأمین مواد اولیه با کیفیت را فاکتورهای اصلی در کیفیت غذا دانست و گفت : برای مدیران زندانها تکلیف است تا در شرایط موجود و با اعتبارات مشخص چرخه سلامت غذا از تأمین و خرید مواد اولیه تا طبخ و نهایتاً توزیع عادلانه را با نظارت کارشناسان حرفه ای این حوزه به صورت مستمر رصد ، و به شرایط ایده آل منطبق بر شاخصهای استاندارد برسانند.

معان سازمان زندانهای کشور خاطرنشان کرد: باید تدبیر شود تا در کلیه زندانها ، زندانیان بیمار،مسن یا دارای شرایط جسمی خاص زیرنظر کادر درمان رژیم غذایی متناسب با شرایط خودرا دریافت کنند.

وی ضمن اشاره به اهمیت سلامت غذایی کارکنان زندانها و زندانیان بعنوان جامعه هدف گفت:در تنظیم برنامه غذایی و انتخاب نوع غذاها باید دقت شود تا بیشترین آورده و ارزش غذایی را زندانبانان و زندانیان دریافت کنند.

ضیائی فرد دورریز غذا را دینی برگردن مدیران عنوان کرد و گفت : مدیران و کارشناسان تغذیه زندانها باید با برنامه ریزی کوتاه مدت زمینه ارتقاء کیفیت و به تبع آن صرفه جویی و جلوگیری از دور ریز غذا و نان را فراهم کنند.

شایان ذکر است در این نشست مدیران کل زندانها استان خراسان رضوی ،تهران،خراسان جنوبی و شمالی،سیستان و بلوچستان ، سمنان،مازندران و گلستان نیز به بیان تجربیات موفق و ارائه نظرات کارشناسی در خصوص کیفیت غذا و نان زندانها پرداختند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن