شهری

شهردار مشهد از ۹ عضو شورای اسلامی این شهر تذکر گرفت

کد خبر : 49406

۹ عضو شورای اسلامی شهر مشهد به سید “عبدالله ارجائی” شهردار مشهد در خصوص عملکرد مدیریت شهری در قالب ۱۷ بند تذکر دادند که برخی انتصابات غیر کارشناسی و بلاتکلیفی پروژه‌های عمرانی از آن جمله است.

ایرنا خراسان رضوی نوشت، رییس شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در پنجاه و هفتمین جلسه علنی این شورا در خصوص این تذکر اظهار کرد: عدم ارسال لایحه در راستای ارتقاء نقش مساجد به عنوان یک عنصر هویت‌بخش به رغم پیگیری‌های متعدد، عدم ارائه شیوه نامه استفاده از توان و تخصص کارکنان شهرداری، عدم اجرای ادغام ساختاری تمامی مدیریت های مرتبط با مطالعات و پژوهش شهرداری و عدم ارائه راهکارهای صرفه جویی و کاهش هزینه های جاری و مصرف دیگر موارد تذکر به شهردار مشهد است.

حسن موحدیان افزود: عدم تعریف و اجرای پروژه های مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل محور، عدم اجرای تبصره ۲۱ اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مبنی بر آزادسازی اعتبارات اوراق مشارکت منتشره تا سقف ۹ هزار میلیارد ریال جهت جبران پیشرفت فیزیکی خط سه قطار شهری مشهد، عدم تهیه طرح جامع ساماندهی تمامی تابلوهای سطح شهر و عدم جذب ۱۰۰ درصدی کلیه اعتبارات حاشیه شهر تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ از دیگر موارد به شمار می روند.

وی خاطر نشان کرد: عدم همکاری با شورا در ارایه آمار و اطلاعات صحیح و منطبق بر وظایف محوله و عدم اهتمام ویژه در رسیدگی به معضلات حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی و عدم اجرای برخی تبصره های اصلاح بودجه ۱۴۰۰ از دیگر موارد متذکر به شهردار مشهد است.

تذکر به شهردار مشهد با امضای ۹ عضو شورای اسلامی مشهد شامل “مجید طهوریان‌ عسکری، غلامحسین صاحبی، حمید ضمیری، حسین حسامی، حسن کریمدادی، ایمان فرهمندی، مهدی ناصحی، حجت‌الاسلام حسن منصوریان و فاطمه سلیمی” تحویل رییس شورای شهر شد.

همچنین در این جلسه لایحه نامگذاری میدان سوم بلوار الهیه به نام شهدای نیروی دریایی و تغییر نام خیابان تقویه در منطقه ۱۲ به علویه مصوب شد.

تصویب طرح آیین نامه طراحی، ساخت، بهره برداری و نگهداری بوستان های بانوان، تصویب لایحه فهرست بهای خدمات سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در سال جاری، تصویب آیین نامه شوراهای اجتماعی محلات و تصویب طرح ارائه خدمات ویژه سالمندان و الزام شهرداری به مناسب سازی فضاهای شهری و حمل و نقل عمومی برای سالمندان از مصوبات این جلسه شورای اسلامی شهر مشهد است.

طراحی و اجرای پروژه های زود بازده مرحله دوم در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز است.

بر اساس این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، به منظور توسعه خدمات محله محور و رفع محرومیت از محلات هدف بازآفرینی شهری و حاشیه شهر و افزایش رفاه عمومی، ظرف مدت حداکثر ۲ ماه از تاریخ لازم اجرا شدن این مصوبه، نسبت به احصاء و تعریف پروژه‌های دارای اولویت با اعمال شاخص‌های جمعیت و میزان محرومیت محله در محلات هدف بازآفرینی شهری و حاشیه شهر اقدام و اعتبارات لازم به منظور اجرای آن را در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد لحاظ کند.

یک سوم از جمعیت کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد در محلات حاشیه شهر سکونت دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن