اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

ویژه برنامه های اربعین حسینی تا پایان ماه صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) در صدا وسیمای خراسان رضوی اعلام شد

کد خبر : 42594

رویکرد برنامه های صدا و سیما تعظیم شعائر دینی و تاکید بر مهمان پذیری از زائران و عاشقان حریم امام مهربانی ها امام رضا (ع) و انعکاس شور وحال و هوای مشهد الرضا (ع) در ایام ومناسبت های دهه آخر ماه صفر خواهد بود.

به گزارش صبح مشهد، برنامه های تولیدی سیمای خراسان رضوی بدین شرح می باشد:

_ مجموعه مستند روایی “عزیزم حسین ” در قالب مستند ۱۵ برنامه ۵۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی رشید حاجتمند مجموعا ۷۵۰ دقیقه.
_ مجموعه ترکیبی “روایت ناتمام ” در قالب گزارشی ،ترکیبی ۱۵ برنامه ۵۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی مشترک آقایان رضا خیابانی و آرمین رهبر مجموعا ۷۵۰ دقیقه .
_ مجموعه معارفی “مرثیه آفتاب ” در قالب گزارشی ،ترکیبی که زنده ومستقیم ۱۵ برنامه ۶۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی حجت الاسلام کاظمیان پور مجموعا۹۰۰ دقیقه.
_ پخش زنده مراسم حرم مطهر رضوی “خطبه خوانی شام غریبان ومراثی و مناقب” که زنده ومستقیم ۱۵ برنامه ۴۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی تولید سیما مجموعا ۶۰۰ دقیقه
_پخش زنده عزاداری های هیئات مذهبی در حرم مطهر رضوی ۱۰ برنامه ۴۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی حجج اسلام امیری و رمضان نژاد مجموعا۴۰۰ دقیقه.
_پخش زنده ادعیه،مناجات خوانی از حرم مطهر رضوی ۵ برنامه ۴۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی تولید سیما مجموعا ۲۰۰ دقیقه.
_ پخش زنده راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی روزانه ۲ برنامه ۲۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی پخش سیما مجموعا ۵۰۰ دقیقه.
_مجموعه اجتماعی “در مسیر زندگی” در قالب ترکیبی ۸ برنامه ۱۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی آقای محمود سعادتمند مجموعا ۱۲۰ دقیقه .
_مجموعه معارفی “تا آسمان” در قالب ترکیبی ۱۵ برنامه ۴۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی آقای محمد علی صادقی مجموعا۶۷۵ دقیقه.
_ مجموعه معارفی “جان جهان” در قالب ترکیبی ۵ برنامه ۴۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی هادی حاجتمند مجموعا ۲۰۰ دقیقه.
_ مجموعه سیاسی ،اجتماعی “شمیم آدینه” خطبه های نماز جمعه ۳ برنامه ۵۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی حجج اسلام امیری و رمضان نژاد مجموعا ۱۵۰ دقیقه.
_ مجموعه اجتماعی صبح گاهی “صبح خراسانی” در قالب ترکیبی ۱۵ برنامه ۴۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی محسن وکیلی مجموعا ۶۵۰ دقیقه.
_ مجموعه اجتماعی شام گاهی “شب شرقی” در قالب ترکیبی ۱۵ برنامه ۴۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی مجید جلیل زاده مجموعا ۶۵۰ دقیقه
_ پخش سخنرانی های حرم مطهر رضوی”سخنرانی ” ۱۵ برنامه ۴۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی تامین برنامه سیما مجموعا ۶۰۰ دقیقه.
شایان ذکر است مرکز خراسان رضوی برنامه های زیررا بصورت تامینی در لیست پخش دارد:
_ مجموعه مستند های مذهبی و معارفی “راهپیمایی اربعین ،مشهد الرضا ،زائران پیاده و اوقاف و امور خیریه و…” در قالب مستند های گزارشی و محض ۳۰ برنامه ۴۰ دقیقه ای مجموعا ۱۲۰۰ دقیقه.
_ مجموع میان برنامه های” اربعین حسینی و مناسبت های پایان ماه صفر ۱۵۰ قسمت ۱۰ دقیقه ای مجموعا ۱۵۰۰ دقیقه.
_ پخش مراثی ،اذکار عزا، فتوکلیپ وسرودها و اشعار آیینی مناسبتی ۱۵۰ قسمت ۱۰ دقیقه ای مجموعا ۱۵۰۰ دقیقه.
_ پخش مجموعه های نمایشی ،آثار فاخر دینی و سینمایی ۳۰ قسمت ۹۰ دقیقه ای مجموعا ۲۷۰۰ دقیقه
برنامه های تولیدی صدای خراسان رضوی در ایام دهه آخر صفر:
_ مجموعه رادیویی “اربعین عاشقی” در قالب کلامی پیامی و روایی که ” زنده” ۳برنامه ۱۲۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی مهدی مقدس زاده مجموعا ۳۶۰ دقیقه
_ مجموعه رادیویی “کاروان دل” در قالب کلامی و روایی (زنده) ۷ برنامه ۹۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی محمد کمالی مجموعا ۴۹۰ دقیقه .
_ مجموعه رادیویی “خلوتی با خدا” در قالب کلامی و روایی ۷ برنامه ۶۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی سید ضیاء علوی مجموعا ۴۲۰ دقیقه.
*ویژه برنامه های دهه سوم صفر و ایام شهادت امام رضا علیه السلام و رحلت حضرت محمد (ص) در رادیوزیارت بطور ویژه و تصویری پخش می شود.
از آنجایی که “رادیوزیارت” یک رادیوی تصویری می باشد برنامه هایی متنوعی را برای هم افزایی در حوزه پخش و فضای مجازی تدارک دیده است. بر این اساس برنامه های خاص این ایام از طریق پویش و با شعار #زیارت-با-رادیوزیارت و با رویکرد ارائه پیام از طریق صدا و تصویر و با بهره گیری از فضای معنوی بارگاه حضرت امام رضا علیه السلام طراحی شده است. این ویژه برنامه ها از روز شنبه ۱۰ مهرماه الی پنجشنبه ۱۵ مهرماه بمدت ۵ شبانه روز بصورت صوتی و تصویری از طریق اپلیکیشن های “تیوا” ، “تلوبیون” ، “سروش” ، “ایرانصدا” و “اینستاگرام” و پایگاه اطلاع رسانی شبکه رادیویی زیارت به نشانی ziarat.seda.ir پخش خواهد شد.

اهم این برنامه ها عبارتند از:

-“نائب الزیاره” عنوان ویژه برنامه صبحگاهی است که از استودیوی پیامبر اعظم(ص) آستان قدس رضوی بصورت زنده و تصویری به تهیه کنندگی مهدیه دولت نیا تهیه و با اجرای میثم مسرور در ۵ قسمت ۱۸۰ دقیقه ای هرروز از ساعت ۹ الی ۱۲جمعا ۹۰۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود.
-“رواق اندیشه” عنوان ویژه‌برنامه دیگری است از رادیو زیارت هرروز از ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه الی ۱۴ به‌صورت زنده و تصویری با تهیه‌کنندگی مهدیه دولت نیا و با کارشناسی و اجرای سهراب یاری در قالب گفتگو با کارشناس باموضوع بررسی اندیشه های امام رضا علیه السلام در ۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای جمعاً در ۲۲۵ دقیقه پخش خواهد شد.
“در آستان رضا” عنوان ویژه‌برنامه دیگری است که هرروز از ساعت ۱۵ الی ۱۸ به مدت ۱۸۰ دقیقه از شبکه رادیویی زیارت به‌صورت صوتی و تصویری با تهیه‌کنندگی محمدجواد دهقان و با اجرای میثم مسرور در ۵ قسمت جمعاً ۹۰۰ دقیقه پخش خواهد شد.
-“سقاخانه” عنوان ویژه‌برنامه دیگری است که هرروز از ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه تا ۲۱ به‌صورت صوتی و تصویری با موضوع آثار و برکات زیارت با حضور کارشناسان به تهیه‌کنندگی محمدناصر راز جو و با اجرای خانم لشکری زاده بصورت صوتی و تصویری در ۵قسمت جمعا در ۸۲۵ دقیقه به روی آنتن می رود.
-“اشک و آه” عنوان ویژه‌برنامه جذاب دیگری است که هر شب به مدت ۸۵ دقیقه و با اجرای صابر خراسانی با موضوع مرثیه خوانی و خاطرات از لحظات ناب زیارت امام رضا علیه السلام هر شب از ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه تا ۲۳ به‌صورت صوتی و تصویری در ۵ قسمت ۸۵ دقیقه ای جمعاً بمیزان ۴۲۵ دقیقه از رادیو زیارت و اپلیکیشن‌های فوق پخش خواهد شد.
-“حسینیه ایران” عنوان ویژه‌برنامه دیگری به‌مناسبت ایام شهادت حضرت امام رضا علیه‌السلام و حضرت نبی مکرم اسلام است که هر شب از ساعت ۲۳ الی ۲۴ در ۱۲ قسمت ۶۰ دقیقه ای با تهیه‌کنندگی مصطفی اعلمی و با اجرای محسن افکاری به روی آنتن خواهد رفت. در پی هماهنگی انجام شده “حسینیه ایران” علاوه بر رادیوزیارت، از صدای استان ها نیز بطور همزمان پخش می شود. این برنامه از یکشنبه ۴ مهر آغاز شده است که از شنبه ۱۰ مهر به‌صورت صوتی و تصویری از استودیوی صحن پیامبر اعظم حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و ازطریق فضای مجازی رادیو زیارت و “تیوا” به روی آنتن خواهد رفت.
شایان ذکر است در خلال این ویژه برنامه هاپخش اخبار سراسری و اخبار رادیوزیارت و… نیز پخش می شود.
برنامه های تولیدی و تأمینی رادیو برونمرزی “دری “:
_ مجموعه رادیویی “داستان تمثیلی “در قالب کلامی ،پیامی ۳ برنامه ۱۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی خانم صفری مجموعا ۴۵ دقیقه.
_ مجموعه رادیویی “روایت عشق ” در قالب کلامی ،روایی ۳ برنامه ۳۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی خانم بهرامی مجموعا ۴۵ دقیقه.
_ مجموعه رادیویی “اینجا چراغی روشن است “در قالب کلامی ،روایی ۲ برنامه ۳۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی خانم افضلی مجموعا ۷۰ دقیقه.
_مجموعه نمایشی “نمایش هفته ” در قالب کلامی ،روایی ، پیامی ۳ قسمت ۳۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی سیدمسعود مشرف مجموعا ۹۰ دقیقه.
_ مجموعه رادیویی ” صدای عشق ” در قالب کلامی ،پیامی ۵ برنامه ۱۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی خانم صادقی مجموعا ۷۵ دقیقه .
_ مجموعه رادیویی “آینه حقیقت “در قالب کلامی روایی ۴ برنامه ۲۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی امید صفایی مجموعا ۸۰ دقیقه .
_ مجموعه گزارشی “گزارش ویژه ” در قالب کلامی ،گزارشی ۲ برنامه ۲۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی زکریا حسینی مجموعا ۴۰ دقیقه.
_ مجموعه رادیویی “شاپرک ” در قالب کلامی روایی وپیامی ۵ برنامه ۱۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی خانم افضلی مجموعاً ۷۵ دقیقه.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن