اخبار مهماسلاید شو

با همکاری پلیس راهور و نیروهای انتظامی صورت گرفت

دستگیری تبهکاران پشت چراغ قرمز چهار راه سید رضی مشهد!

کد خبر : 43664

مال باخته: هنگامی که خودرو را روشن گذاشتم تا درِ پارکینگ منزلم را باز کنم، ناگهان جوان سارق پشت فرمان نشست و…

خراسان نوشت: عملیات دستگیری باند تبهکاران در حالی پشت چراغ قرمز به پایان رسید که راز سرقت‌های صدها میلیون تومانی در مشهد فاش شد.

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح جزئیات این خبر به «خراسان» گفت: چند روز قبل، ماموران گشت نامحسوس پلیس راهنمایی و رانندگی مشغول انجام وظیفه بودند که به یک دستگاه خودروی پراید در خیابان سیدرضی مشهد مشکوک شدند و بلافاصله آن را زیر نظر گرفتند.

سرهنگ «حسین دهقان پور» افزود: نیروهای کارآزموده راهنمایی و رانندگی، بی درنگ شماره پلاک خودرو را استعلام کردند که لحظاتی بعد مشخص شد خودروی مذکور سرقتی است و سابقه ثبت گزارش سرقت در سیستم فرماندهی پلیس را دارد.

بنابراین ماموران راهور، مراتب را به مرکز پیام اطلاع دادند و اعلام کردند که سرنشینان پراید که یک زن جوان نیز داخل آن حضور دارد به سمت چهارراه سیدرضی در حرکت هستند.

مقام ارشد انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و ادامه طرح تشدید مبارزه با جرایم سرقت در مشهد، بی درنگ طرح مهار در منطقه آزادشهر به اجرا گذاشته شد به گونه‌ای که حتی نیروهای یگان امداد نیز وارد عمل شدند و منطقه مذکور را به محاصره درآوردند.

سرهنگ «دهقان پور» با اشاره به گستردگی عملیات دستگیری تبهکاران تصریح کرد: سرنشینان پراید از طریق دوربین‌های ترافیکی زیر چتر پلیس قرار گرفتند اما نیروهای انتظامی برای حفظ جان شهروندان و رانندگان خودروهای عبوری در حالی از شلیک به سمت سارقان، خودداری کردند که آن‌ها متوجه حضور پلیس در منطقه شده بودند و به همین دلیل راننده پراید هر لحظه بر سرعت خودرو می‌افزود تا از مسیرهای فرعی خود را به مکانی برسانند که بتوانند از چنگ پلیس بگریزند.

«کلید دار امنیت شهر مشهد» اضافه کرد: هنگامی که نیروهای مشترک یگان‌های مختلف پلیس در مسیر تردد سارقان قرار گرفتند، نیروهای گشت کلانتری سجاد نیز با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ بیژن خنجری(رئیس کلانتری) وارد عملیات شدند و حلقه محاصره را در حالی تنگ‌تر کردند که دستور قرمز ماندن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به عوامل ذی ربط صادر شد.

سرهنگ حسین دهقان پور ادامه داد: بدین ترتیب با توقف خودروهای عبوری پشت چراغ قرمز چهارراه سیدرضی، بی درنگ نیروهای گشت کلانتری در اقدامی رزمی – عملیاتی در اطراف خودروی پراید حضور یافتند و قبل از آن که سرنشینان آن فرصت عکس العملی برای فرار پیدا کنند، حلقه‌های قانون را بر دستان متهمان گره زدند.

فرمانده انتظامی مشهد به آغاز بررسی‌های تخصصی درباره این ماجرا اشاره کرد و افزود: با انتقال ۳ متهم به کلانتری سجاد، تحقیقات از اعضای این باند تبهکاری در حالی ادامه یافت که در بازرسی از داخل پراید، تعدادی ضبط و پنل و لوازم صوتی سرقتی به همراه مقادیری مشروبات الکلی کشف شد. وی گفت: با توجه به این که احتمال می‌رفت اعضای این باند جرایم گسترده‌ای را در مشهد مرتکب شده باشند، بازجویی‌های فنی از آنان به افسران کارآزموده دایره تجسس سپرده شد.

این مقام انتظامی همچنین به کشف چندین فقره سرقت اشاره کرد و افزود: در بررسی‌های تخصصی پلیس، مالک خودرو که زنی جوان است، شناسایی و به کلانتری سجاد دعوت شد. مال باخته در اظهارات خود گفت: خودرو را روشن گذاشتم تا درِ پارکینگ منزلم را باز کنم اما در یک لحظه، جوان سارق پشت فرمان قرار گرفت و آن را به سرقت برد و سروصداهای من نیز به جایی نرسید اما در همین حال پیامک‌های جریمه سرعت و سبقت غیرمجاز برایم ارسال می‌شد تا این که ماجرا را به پلیس ۱۱۰ گزارش دادم.

سرهنگ «دهقان پور» تصریح کرد: ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که اعضای این باند تبهکاری با استفاده از همین خودروی سرقتی به یک فروشگاه لوازم صوتی و تصویری در خیابان عدل خمینی (ره) نیز دستبرد زده‌اند و تعداد زیادی کالا به ارزش تقریبی ۲۵۰ میلیون تومان را به سرقت برده‌اند.

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: با توجه به این که اعضای این باند از یک زن در سرقت‌ها استفاده می‌کردند تا مورد ظن شهروندان نباشند، احتمال می‌رود که آنان سرقت‌های دیگری نیز مرتکب شده باشند که بررسی‌های ویژه‌ای در این باره آغاز شده است.

مقام ارشد انتظامی مشهد در پایان با قدردانی از همه عواملی که در دستگیری اعضای این باند شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: عملیات‌های محسوس و نامحسوس پلیس مشهد برای مبارزه گسترده با سرقت در همه نقاط شهر ادامه دارد و نیروهای انتظامی رصدهای اطلاعاتی را با همکاری و همیاری شهروندان برای شناسایی مخفیگاه سارقان آغاز کرده‌اند.

وی همچنین از شهروندان خواست هرگونه اطلاعات درباره مخفیگاه سارقان و مالخران را با تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن