استانی

رییس کل دادگستری خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری دادگاه‌ها در استان به شکل الکترونیک اجباری می‌شود

کد خبر : 34960

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تلاش در زمینه ایجاد زیرساختهای دادرسی الکترونیک گفت: مدیران باید نظارت مجدانه‌ای در این خصوص داشته ‌باشند چرا که برگزاری دادگاه‌های الکترونیک به سمت اجباری شدن پیش خواهد رفت.

به گزارش روز چهارشنبه دادگستری خراسان رضوی غلامعلی صادقی در جمع مسوولان قضایی استان افزود: توجه به اصول پیشگیرانه، ترویج فرهنگ صلح و سازش، کاهش جمعیت کیفری، برخورد قاطع با جرایم خاص و خشن، اعمال نظارت مستمر و مؤثر بر تمامی عملکردها و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی از نکات مورد توجه ستاد دادگستری استان بوده و رعایت این نکات مورد تاکید است.

وی ادامه داد: تمامی اقدامات باید مبتنی بر سیاستهای تحول خواهانه‌ای که از ناحیه رییس و ستاد قوه قضائیه تنظیم و ابلاغ شده باشد.
رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در زمینه بخشنامه‌های صادره از ناحیه ریاست قوه قضائیه از جمله بخشنامه ترک وظایف مدیران، بخشنامه غربالگری زندانیان، بخشنامه امنیت قضایی، دستورالعمل تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه و دادرسی الکترونیک نیز اقدامات خوبی به انجام رسیده به نحوی که تاکنون در راستای نظارت بر حُسن اجرای قانون و برخورد با ترک فعل مدیران ۱۲ تذکر صادر شده و سه نفر از مدیران نیز تشویق شده‌اند.

صادقی با تاکید بر لزوم تلاش مضاعف برای تحقق تحول قضایی افزود: محدودیتهای به وجود آمده ناشی از گسترش بیماری کرونا نباید خللی در ارائه خدمات به شهروندان به وجود آورد و باید از تمامی امکانات و ظرفیتها با هدف حفظ سلامت مراجعان و همکاران قضایی و اداری نیز بهره برد تا ضمن ارائه خدمات مطلوب قضایی و حقوقی به ارباب رجوع، پروتکلهای بهداشتی نیز رعایت شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن