شهری

همزمان با آخرین روز هفته ملی هوای پاک

همایش استانی دوچرخه سواری دانش آموزی در مشهد برگزار شد

کد خبر : 57023

همزمان با آخرین روز هفته ملی هوای پاک همایش استانی دوچرخه سواری دانش آموزی با حضور ۳۵۰ دانش آموز در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ در آخرین روز از هفته ملی هوای پاک همایش دوچرخه‌سواری دانش آموزی با حضور ۳۵۰ دانش آموز سفیر سلامت ، سفیر محیط زیست و پلیس یاران نوجوان در روز دوشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار گردید.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت استان ضمن تبریک ایام ماه رجب و با اشاره به پاک بودن هوای امروز از مشارکت سایر دستگاه ها در اجرای این برنامه، قدردانی کرد.

وی سلامت دانش آموزان را مهمترین اولویت آموزش و پرورش دانست و افزود: شما دانش آموزان اینده سازان و سرمایه های بزرگ این مرز و بوم هستید.

کشتی دار ادامه داد: این هفته به نام هفته هوای پاک نام گذاری شده است و تلنگری است تا امیدواریم همه ما در هر مسئولیت و جایگاهی که هستیم، بتوانیم شهروندان خوبی باشیم.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان در این مراسم بیان داشت: بحث مهمی که در حوزه حفاظت محیط زیست وجود دارد، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است؛ اصل ۵۰ قانون اساسی به عنوان یک میثاق ملی برای همه ما مطرح شده و اصلی است که همه ما را به حفظ محیط زیست دعوت می‌کند.

اله پور همچنین در ادامه گفت: ارزش و اهمیت حفاظت از محیط زیست نه تنها در قانون اساسی ما به آن تاکید شده بلکه در خطبه ۱۱۵ نهج‌البلاغه نیز به این نکته اشاره شده است؛ پیشنهاد می کنیم حتما این خطبه را مطالعه و ملاحظه نمایید، چرا که امیرالمؤمنین علی(ع) در این خطبه دعا می‌کنند تا سایه خشکسالی کم شود و با این دعا ان‌شاءالله رحمت الهی نازل بشود.

رحیمی رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی عنوان نمود قوانین راهنمایی و رانندگی برای دوچرخه سواران نیز قانون است.

وی تاکید کرد: همینطور که ما در راهنمایی و رانندگی برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت آسان گرفتیم، توقع داریم که مردم به خصوص نوجوانان و جوانان هم به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و در رعایت این قوانین اهتمام ورزند.

در پایان ضمن امضای میثاق نامه توسط مسئولین به قید قرعه، پنج دستگاه دوچرخه و ۵۰ عدد کوله پشتی و … به دانش آموزان شرکت کننده اهدا شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن