شهری

پنج رزمایش طی هفته بسیج برگزار می‌شود

کد خبر : 34958

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: در طول هفته بسیج دستکم پنج رزمایش خدمت امنیت، خدمت معیشت، خدمت فرهنگی، خدمت عمرانی و خدمت در امر به معروف در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی اکبر افراسیابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: گشتهای محله محور بسیج در طول سال به طور مستمر و زمان‌بندی شده در حال انجام است و در هفته بسیج فراگیرتر می‌شود در قالب رزمایش خدمت امنیت در هفته بسیج بیش از سه هزار و ۳۰۰ گروه در قالب سه تا پنج نفره اقدام به گشت زنی می‌کنند.

وی ادامه داد: در رزمایش خدمت معیشت نیز دستکم ۲۰ هزار بسته در قالب کمکهای مومنانه بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع خواهد شد.

او اظهار داشت: در رزمایش خدمت فرهنگی در سراسر خراسان رضوی همزمان با شب میلاد امام حسن عسکری(ع) جشن میلاد در ۲ هزار نقطه روباز با رعایت موازین ستاد ملی کرونا و پرهیز از تجمعات برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: رزمایش خدمت در امر به معروف از دیگر برنامه هایی است که طی هفته بسیج برگزار خواهد شد و در این رزمایش که در قالب هزار گروه چهار نفره با همکاری ۲ هزار و ۲۰۰ هسته اجتماعی در سراسر استان و در اماکن مختلف اجرا خواهد شد مردم به رعایت دستورالعملهای بهداشتی و استفاده از ماسک توصیه می‌شوند.

سردار افراسیابی افزود: در رزمایش خدمت عمرانی نیز هزار گروه جهادی در قالب‌های پنج تا ۱۵ نفره در بخشهای مختلف از جمله تعمیر منازل نیازمندان، لایروبی قنوات، تعمیر مدارس و مساجد و ساخت کلاس و سرویس‌های بهداشتی وارد عمل می‌شوند و بیش از ۱۴۰ منطقه آسیب زا را برای رفع مشکلات شناسایی کرده ایم.

وی ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی با موضوع مسجد سنگر سلامت از دیگر برنامه‌هاست که از چند روز پیش در تعدادی از مساجد آغاز شده است و در ۲ هزار پایگاه بسیج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونای استان نیز انجام می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: حضور فعال در عرصه فضای مجازی و ارائه مشاوره رایگان به دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف و همچنین تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های این هفته است.

افراسیابی افزود: دشمن، تلاش می‌کند تا مردم را نسبت به انقلاب ناامید کند و در هفته بسیج هر روز یک برنامه تحت عنوان رزمایش خدمت برگزار می‌شود و ما باید امیدآفرینی و امیدواری نسبت به انقلاب ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ۲۴۰ هزار نفر بسیجی و رزمنده در خراسان رضوی داریم و شعار امسال هفته بسیج، “بسیج، پیشرو خدمت و امید آفرین است” و بسیج از ابتدای انقلاب در کنار مردم و نظام بوده است.

بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی(ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد و هفته بسیج از پنجم آذر ماه آغاز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن