شهری

فرمانده کل سپاه؛ دیدن صحنه‌های محرومیت در مشهد پسندیده نیست

کد خبر : 22864

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز زمانی است که باید با قلب‌هایمان جامعه را اداره کنیم و نیازمند جهاد همگانی هستیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر حسین سلامی امروز در آیین رونمایی از مجموعه چندمنظوره ورزشی گلشن واقع در گلشهر مشهد و افتتاح ۱۲ پروژه فضای سبز اظهار کرد: باید آرایش اقتصادی، فضای کسب و کار و معیشت جامعه را براساس خنثی‌سازی سناریوی خطرناک دشمن صورت دهیم. این مهم امروز برای ما به عنوان میدان مرکزی نبرد محسوب می‌شود و هر جا نمادی از رفع محرومیت و استضعاف دیده شود، سپاه حضور می‌یابد. ممکن است به صورت مستقیم فعالیتی را شکل ندهیم، اما از این جنس فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه «این روزها در جبهه نظامی با اشکال نیابتی، جنگ‌های نظامی و ارعاب و درگیری مواجه‌ایم»، گفت: با این حال این تمام ماجرا نیست و سناریوهای دشمن بسیار گسترده‌تر از این موارد است.

سلامی با بیان اینکه «جنگ اقتصادی جزو لاینفک سیاست‌های امروز دشمنان ما است»، عنوان کرد: نقشه آنها برای تخریب شرایط اقتصادی کشور، فلج کردن نظام، درگیر کردن مردم با مشکلات معیشتی و قرار دادن مردم در مقابل نظام، سیاست جدی و مرموزانه دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: به تبع رسالتی که داریم، هر جا تهدیدی باشد حضور پیدا کرده و تلاش می‌کنیم قبل از شکل‌گیری هر تهدیدی حضور یابیم و تهدیدات را خنثی کنیم. همگان سپاه را با مفهوم امنیت می‌شناسند و حضور در مراسم افتتاح این مجموعه ممکن است عجیب به نظر بیاید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه «جنگ‌های امروز، جنگ‌های آشکار و محسوس نیست»، گفت: دشمن به شیوه‌ای وارد عمل می‌شود که چندان این موضوع را احساس نکنیم. جنگ و صلح با هم ممزوج هستند. اما به دلیل حساسیت‌هایی که در این زمینه داریم، احساس مبارزه و جنگ را به خوبی درک می‌کنیم.

باید با قلب‌هایمان جامعه را اداره کنیم

سلامی بیان کرد: معتقدیم پیروزی در این نبرد نیازمند به هم پیوستن همه اراده‌ها، همراه شدن و گره خوردن همه قلب‌ها به یکدیگر است. امروز زمانی است که باید با قلب‌هایمان جامعه را اداره کنیم و نیازمند جهاد همگانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه «در دوران دفاع مقدس بخش کوچکی از جامعه در جبهه‌ها حضور یافته و این حضور کافی بود»، گفت: اما امروز همه سرزمین ما میدان دفاع است. جهاد اقتصادی که در افق‌های بلند اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به عنوان اقتصاد مقاومتی تجلی یافته، عرصه اصلی جهاد ما در برابر دشمن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر تلاشی در این راستا را مانند عملیات در دروان دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: عملیات پیروزمندانه که دشمن را از دسترسی به هدف خود دور می‌کند، برای ما شریف است و ارزش جهاد دارد.

سلامی افزود: سال‌ها است ساماندهی به مناطق پیرامونی شهر مشهد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است. ایشان تعلق خاطر زیادی به مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام دارد.

دیدن صحنه‌های محرومیت در مشهد پسندیده نیست

وی با تاکید بر اینکه «مشهد باید با شخصیت و شان حرم مطهر زیبایی و نور و رایحه پیدا کند»، خاطرنشان کرد: در مشهد باید رایحه دل‌انگیز معنویت به مشام برسد. پس دیدن صحنه‌های محرومیت در این شهر پسندیده نیست. انقلاب ما انقلاب عدالت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه سال‌هاست براساس اوامر رهبر معظم انقلاب در مناطق پیرامونی و حاشیه شهر از جنبه رفع فقر، جبهه فرهنگی و امنیتی قبول مسئولیت کرده و امید است با مجموع اقداماتی که با همکاری مدیریت شهری شکل گرفته، سال آینده شاهد ارائه تصویری متفاوت از مناطق حاشیه شهر باشیم.

سلامی با بیان اینکه «در فضایی با تفکر انقلابی باید با سرعت شگفت‌انگیز تغییرات را ایجاد کنیم»، خاطرنشان کرد: در کنار مردم هستیم و تا حل همه مسائل می‌مانیم. مسائل نسبت به اراده‌هایمان کوچک هستند. ما تسلیم شدن را نیاموختیم. بلکه غلبه کردن را آموختیم.

وی با اشاره به اینکه «ایرانیان قدرتمند و صاحب منزلت در جهان هستند»، گفت: وقتی در محاصره و تحریم می‌توانیم قدرت بسازیم، این مسائل کوچک به راحتی قابل حل است.

حاشیه شهر نباید در حاشیه تفکر ما قرار گیرد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: شهرداری مشهد این فرصت را فراهم کرد تا مجموعه ورزشی و سایر پروژه‌ها را برای کاهش محرومیت‌ها در مناطق کم برخوردار و پیرامونی شهر احداث و اجرایی کند. مدیریت شهری رفع محرومیت از مناطق حاشیه شهر را نقطه تمرکز فعالیت خود قرار داده و این جای تشکر دارد. حاشیه باید به متن منتقل شود و نباید در حاشیه تفکر ما قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این صورت است که مسئولیت‌های انقلابی‌مان را در حل مسائل جامعه انجام می‌دهیم. این راه، راه سعادت است، هر چند با سختی‌هایی مواجه می‌شویم، اما انتهای سختی‌ها چون برای خداوند و اعتلای جامعه است، آسایش و آرامش و پیشرفت کشور است. در جهان به ندرت اتفاق می‌افتد کشوری در جبهه‌های وسیع و جهانی بجنگد و در عین حال پیشرفت کند. اما ایران اسلامی موفق شده در این عرصه‌ها پیروز باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن