اجتماعی

بورس دانشگاه العین برای دانشجویان ایران

کد خبر : 54971

رئیس دانشگاه العین عراق گفت: برای حل مشکلات منطقه دانشجویان ایرانی که کمک کنند این مشکلات را حل کنیم بورس می کنیم

به گزارش صبح مشهد، شفیق شاکر شفیق المولى در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برگزاری رویداد بزرگ علمی بین المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق که در راستای تفاهم نامه ای که بین دو وزرات خانه ایران و عراق امضا شده تاثیرات زیادی روی پیشرفت علمی دو کشور می گذارد.
وی ادامه داد: این رویداد باعث تسهیل ارتباط دانشگاه ها و تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه های دو کشور می شود.
رئیس دانشگاه العین عراق افزود: ما موضوعات زیادی برای مشارکت علمی داریم ما از لحاظ فرهنگی و آداب و رسوم اشتراک زیادی با ایران داریم و امضای تفاهم نامه ها و همکاری های مشترک می تواند برای هر دو طرف سودمند باشد.
شفیق المولى بیان کرد: در میان دانشگاه ایران ما چند دانشگاه مطرح انتخاب کردم از جمله دانشگاه شهید بهشتی و تربیت مدرس را می توان نام برد که همکاری های خوبی بین ما و این دو دانشگاه انجام شد و امروز هم با چند دانشگاه دیگر تفاهم نامه علمی امضا خواهیم کرد تا ارتباط بهتر و بیشتری با دانشمندان و مراکز علمی ایران داشته باشیم.
وی ادامه داد: تلاش داریم به دانشجویان ایرانی که در دانشگاه ما تحصیل کنند بورس بدهیم تا بتوانیم مشکلات منطقه ناصریه را حل کنیم و دانشجویانی که بخواهد این مشکلات را حل کنند ما آنها را بورس می کنیم.
رئیس دانشگاه العین عراق بیان کرد: ما در زمینه گردغبار محیط زیست در حال فعالیت علمی هستیم و یکی از مشکلاتی که ما در منطقه ناصریه داریم وجود اشعه ها رادیواکتیو است.
وی اضافه کرد: تلاش داریم با جذب نخبگان و اساتید در این زمینه تاثیر این اشعه ها کمتر کنیم همچنین بحث ها تغییرات آب و هوایی و اقلیم از دذیگر موضوعاتی است که می خواهیم با امضای تفاهم نامه علمی با دانشگاه های ایران این مشکلات را جحل نمایم.
رئیس دانشگاه العین عراق با بیان اینکه در منطقه ناصیریه چاه های نفت جدیدی کشف شده است عنوان کرد: این چاهها اشعه های دارند که برای مردم و محیط زیست مشکلاتی ایجاد می کنند.
شفیق المولى بیان کرد: باتوجه به اینکه دانشگاه العین با شرکت نفت ذی قار عراق قرار داد بسته است می تواند تفاهم نامه های خوبی با دانشگاه های ایران داشته باشیم.
یادآور می شود: رویداد بزرگ علمی بین المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور ۶۰ دانشگاه دو کشور از ۱۵ مهرماه تا ۲۰ مهر ماه امسال در مشهد برگزار می شود.
انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن