اخبار مهماستانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

آیت الله علم الهدی در اجلاسیه بین المللی جوانان رضوی: حماسه ۹ دی نمایشگاهی از ارادت مردم به ولایت بود

کد خبر : 14024

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه ما جامعه الهی است که اصول آن قانون است، گفت: حماسه افتخارآفرین ۹ دی نمایشگاهی از تبعیت و ارادت مردم به مقام ولایت بود.
به گزارش صبح مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در اجلاسیه جوانان رضوی که در سالن صبا برگزار شد، با تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) گفت: همزمانی این ایام فرخنده با حماسه افتخارآفرین ۹ دی که نمایشگاهی از تبعیت مردم از مقام ولایت بود، بیانگر واقعیتی است که در راستای خط سازی امروز انقلاب اثر شایسته و لازمی دارد.
وی افزود: بسیاری از جوامع امروز را دکترین سیاسی با خط مشی لیبرال اداره می‌کنند. جامعه مدنی غربی بر اساس این اصل استوار است که مجموعه حرکت‌های سیاسی در یک ملت به وسیله تشکل‌ها، جریان و احزاب صورت بگیرد و افراد باید در داخل حزب و گروه در تصمیم‌گیری‌های سیاسی دخالت کنند و طبق این نظر، اگر تصمیم‌گیری به صورت فرد به فرد باشد، جامعه توده‌ای است.
امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: یکی از شگردهای شیطانی این است که هر چه اصل در مدرنیسم است را ارزش می‌شناسند و هرچه خلاف آن باشد را ضد ارزش می‌داند.
وی تاکید کرد: امروز در جهان سیاست، جامعه مدنی غربی را به عنوان یک اصل ارزشی تعریف کردند. طبق این جریان اگر افراد در فکر آزاد وارد فعالیت سیاسی شوند، آن جامعه توده‌ای و ضد ارزش است، ولی اگر فرد اسیر حزب شود و آزادی و استقلال شخصی و فردی خود را از دست بدهد جامعه مدنی است.
علم الهدی خاطرنشان کرد: طبق نظر غربی¬ها جامعه مدنی جامعه پیشرفته و مدرن است و در مقابل آن جامعه توده‌ای یک جامعه غیر ارزشی و غیر مدرن است.
وی با بیان اینکه اسلام دین آزادی فکر و اندیشه است، گفت: طبق آیه قرآن بصیرت و بینش سیاسی باید برای افراد جامعه مشخص باشد و افراد اسیر تشکل و حزب نشوند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروز منطق فکری خط حاکم بر جریان استکبار و جریان‌های وابسته سکولار که می‌خواهند قدرت نظام را به دست بگیرند، این است که باید در یک حزب قرار بگیریم و مشارکت سیاسی ما باید با لیدری باشد که ذهن ما راکنترل می‌کند.
آیت الله علم الهدی خطاب به فرهیختگان سیاسی و فرهنگی گفت: آیه «من اتبعنی» شامل تک تک افراد می‌شود، یعنی شامل جریان نظام و رهبری نظام و افرادی است که در مشاغل اجتماعی موقعیت خود را شناسایی کرده اند تا دنیا را به طرف خدا دعوت کنند.
وی با بیان اینکه دانستن سه علم برای انسان لازم است، گفت: اول اینکه انسان بداند از کجا آمده است و دوم بداند چه خواهد شد و علم سوم این است که بداند اکنون در چه موقعیتی است.
امام جمعه مشهد افزود: شما باید موقعیت اجتماعی خود را در دنیا بدانید، نقطه ضعف و قوت شما در برابر دشمنان و جریان های دشمن را و شگردهای دشمن را بشناسید که این همان بصیرت است.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر بصیرت حاصل شد، خط شما خط با بصیرت است که می توانید دنیا را به طرف خدا بکشانید و حاکمیت او را تثبیت کنید. اگر راه ما با بصیرت نباشد و وابسته باشیم و شگردهای شیطانی را به نفع خود جرح و تعدیل کنیم، نه راه ما بصیرت دارد و نه مردمی که به طرف ما می آیند، با بصیرت هستند.
وی خاطرنشان کرد: «من اتبعنی» ما هستیم و باید بصیرت در جاده زندگی ما باشد که اگر نباشد شکست خورده‌ایم و وابستگی‌های نامشروع و خائنانه پیدا خواهیم کرد.
آیت الله علم الهدی تاکید کرد: تمام حرف ما با همه جناح‌ها در این آیه است که دنیا را به طرف دکترین الهی دعوت کنیم، یعنی قانون ما قانون خداست و حاکم ما امام معصوم است و اکنون که نیست پشت سر ولایت حرکت می‌کنیم. جامعه ما جامعه مدنی غربی نیست، جامعه توده‌ای هم نیست که بر اساس سلیقه شخصی باشیم، جامعه ما جامعه الهی است که اصول و قوانینی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان گفت: هر انگیزه و هر جریانی که با اصول ما نسازد، برای ما مطرود است و باید از جریان‌های سیاسی طرد کنیم. ما با هر جریانی که قدرت یابی کند و با خط ما زاویه داشته باشد، یعنی همان خط و اصول خدا، مبارزه می‌کنیم و نمی‌گذاریم خط زاویه دار با خداوند حاکمیت کند.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه در موقعیت مقتدرانه هستیم و مشکلات منطقه جز با اراده ایران قابل حل نیست، پس باید با سعی در حاکمیت الله و ترویج این تفکر ارزشمند و ولایی به سوی آینده حرکت کنیم.

نمایشگاه فرهنگی جوانان رضوی کشور با حضور ۲۵ استان

همچنین همزمان با برگزاری اجلاسیه جوانان رضوی نمایشگاهی از دستاوردهای فرهنگی جوانان رضوی با حضور ۲۵ استان کشور برگزار شد.

این نمایشگاه که در سالن اصلی اجلاسیه و در طبقه دوم ساختمان صبا برگزار شده است، نمایشی از ظرفیتهای فرهنگی استان‌های کشور است.
فعالیت تشکل‌ها در نمایشگاه در چهار مدل ارائه شده است که ازآن جمله می‌توان معرفی تشکل‌های محوری استان‌ها، معرفی فعالیت‌های تشکل‌ها، معرفی ظرفیت تشکل‌های شهرستان‌ها و عملیات‌های جمعی استان‌ها اشاره کرد.
این نمایشگاه نمایشی از اقدامات محوری شبکه جوانان رضوی در سراسر کشور است که در هزار و ۲۰۰ شهر کشور حضور دارند.
گفتنی است شبکه جوانان رضوی با ۳ هزار تشکل در سراسر کشور همکاری می‌کند.
آستان قدس رضوی در سال گذشته ۱۲ فعالیت مشترک با این تشکل‌ها برگزار کرده است که یکی از آن اقدامات، برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید است.
گفتنی است، اجلاسیه بین‌المللی جوانان رضوی به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی با هدف همکاری و همفکری تشکل‌های رضوی ششم و هفتم دی ماه در ساختمان صبای صدا و سیما در حال برگزاری است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن