استانی

کنترل کیفیت آب شرب در خراسان رضوی با انجام سالانه ۱٫۲ میلیون آزمایش

کد خبر : 58731

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سلامت آب شرب مشترک سه میلیون و ۳۰۰ هزارنفر جمعیت تحت پوشش سالانه با یک میلیون و ۲۷۱ هزار مورد آزمون کیفیت ، کنترل می شود.

به گزارش صبح مشهد، “حسین امامی” با اشاره به ۴۲ آزمایشگاه آب و فاضلاب در سطح استان که وظیفه کنترل و ارزیابی مستمر آب شرب ۹۱ شهر و دو هزار و ۲۷۰ روستا را در سه حوزه تامین ، ذخیره و توزیع برعهده دارند افزود: آبفا خراسان رضوی دربخش توزیع آب با خرید و توزیع سالانه بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار کیلوگرم ترکیبات کلر اقدام به سه هزارو۲۰۰ مورد کلرسنجی و اخذ تائیدیه از مراکز بهداشت اندازه گیری می کند.

وی با بیان اینکه برای اطمینان از نبود آلودگی میکروبی در شبکه توزیع هر ماه بیش از ۵هزارو ۲۰۰ مورد نمونه برداری باکتریولوژیک در ۲۰ آزمایشگاه باکتریولوژی سطح استان انجام می شود، کنترل بخش مخازن ذخیره را شامل ۲هزارو ۵۰۰مورد آزمون باکتریولوژیک در ماه اعلام کرد و اظهار داشت: مخازن ذخیره نیز سالیانه شستشو و گندزدائی شده تا از سلامت آب شرب اطمینان حاصل شود.

وی بخش منابع تامین را چاه، چشمه و قنات دانست که علاوه بر کنترل مستمر برای دریافت تائیدیه از مراکز بهداشت و بهسازی ، نسبت به انجام ماهیانه ۶۰۰ مورد آزمون باکتریولوژیک اقدام می شود.

وی با بیان اینکه آبفا استان راهبری ۱۰ آزمایشگاه فیزیکوشیمیایی آب و انجام سالانه سه هزارو ۳۰۰ مورد آزمون شیمیایی را با هدف تعیین ۲۱ پارامتر در دستور کار دارد ، از تهیه نقشه های کیفی در محیط GIS در این شرکت خبر داد. است.

“به گفته امامی” علاوه بر موارد یاد شده ، شبکه توزیع ، منابع تولید و مخازن ذخیره توسط آزمایشگاه های پیشرفته ریزآلاینده سطح استان به منظور سنجش فلزات سنگین ، مواد آلی و سموم و همچنین آزمایشگاه بیوتکنولوژی آزمایشگاه مرکزی (PCR)در ستاد به صورت مستمر و براساس استانداردهای ابلاغی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تحت آزمون و ارزیابی قرار می گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن