استانیاسلاید شو

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در خراسان رضوی برای نوروز هدف‌گذاری شد

کد خبر : 45151

استاندار خراسان رضوی گفت: حفظ جان زائران بارگاه رضوی از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این زمینه کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سالهای قبل از شیوع کرونا هدف‌گذاری شده است.

به گزارش صبح مشهد، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در قرارگاه تامین نظم و امنیت نوروز ١۴٠١ استان خراسان رضوی افزود: کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروزی مورد تاکید است و در این زمینه بسیج همه ظرفیت‌ها در استان برای حفظ جان و امنیت زائران امام رضا (ع) و جامعیت تدبیر ضروری است.

وی ادامه داد: طبق آمارها، بیشترین حوادث رانندگی بین ساعت ١۶ تا ٢٢ در شبانه روز رخ می‌دهد، بنابراین پلیس در این ساعات کنترل بیشتری به ویژه در نقاط حادثه خیز باید داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: حدود ۴٠ درصد تلفات شهری مربوط به موتورسواران است که باید برای کاهش این تلفات نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نظری با تاکید بر اشراف کامل پلیس در جاده‌ها گفت: باید از ظرفیت رسانه‌ها و سایر ظرفیت‌های ارتباطی برای فرهنگ‌سازی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و هشدار دادن به رانندگان استفاده کرد.

وی بیان کرد: تحقق و اجرای برنامه‌های ابلاغی قرارگاه نظم و امنیت تعطیلات نوروزی ١۴٠١، در شهرستانهای استان خراسان رضوی اهمیت زیادی دارد که پیگیریها در این زمینه ضروری است.

وی با اشاره به فعال کردن توقفگاه‌های سلامت در طول جاده‌ها، افزود: این توقفگاه‌ها می تواند میز خدمتی برای سفر ایمن باشد.

نظری خاطر نشان کرد: انسجام فکری و عملیاتی برای تامین نظم و امنیت در نوروز ١۴٠١ و خدمت رسانی به زائران در استان خراسان رضوی وجود دارد.

وی خطاب به فرمانداران با بیان اینکه نظارت کامل بر بازار مورد تاکید است، افزود: در تامین کالای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد و هیچ افزایش قیمتی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

آمادگی پلیس برای تامین امنیت در تعطیلات نوروزی

فرمانده انتظامی خیان خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: پلیس استان برای برقراری نظم و امنیت کامل زائران نوروزی و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) آمادگی کامل دارد.

سردار محمد کاظم تقوی افزود: تیم‌های پلیس خراسان رضوی در اجرای تمهیدات ویژه انتظامی و ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ تقویت و تجهیز شده‌اند و ۱۵۰ دستگاه دست افزار کنترلی به تجهیزات تیم های پلیس راه استان افزوده شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای تحقق کاهش ۵٠ درصدی سوانح و تلفات جاده‌ای با همکاری زائران تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به هوشمندسازی پلیس، تاکید کرد: پلیس از تمام ظرفیت خود برای حفظ امنیت زائران و مجاوران رضوی استفاده می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن