ستون اصلیشهری

پاسخ های عضو شورای پنجم به اظهارات رئیس شورای چهارم

کد خبر : 14109

 عضو شورای شهر مشهد گفت: اظهارنظر درباره موضوعات اجرایی در بستری کارشناسانه و فارغ از جنجال‌های سیاسی و جهت‌دار صورت گیرد. هفته گذشته بود که خبرگزاری فارس در گفت وگو با محمدکمال سرویها رئیس شورای چهارم مشهد، انتقادهایی را درباره خط ۳ بی آر تی و تکمیل نشدن خط ۲ قطار شهری مشهد منتشر کرد. این خبرگزاری روز گذشته با احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای پنجم نیز گفت وگویی انجام داد و پاسخ های او به اظهارات سرویها را منتشر کرد. نوروزی در این باره گفت: مسئله احداث و راه‌اندازی مترو یک مسئله کارشناسی است و بهره‌برداری از خط ۳ مترو در سال ۹۷ مشروط به عملکرد دوره قبل شورا و شهرداری است. وی افزود: رویکرد و عملکرد مدیران شهری در دوره قبل جز هدررفت زمان و سرمایه نتیجه‌ای به‌دنبال نداشت به گونه‌ای که نمی‌توانیم تا پایان سال ۹۷ انتظار تکمیل این پروژه را داشته‌باشیم.پیمانکار احداث خط ۲ قطارشهری مشهد در سال ۸۷ متعهد شد تا پروژه را پنج ساله تحویل دهد حتی در مراسم امضای تفاهم‌نامه قول تحویل چهارساله آن را دادند.اما اکنون پس از گذشت ۹ سال هنوز خط ۲ مترو به اتمام نرسیده، ریل‌گذاری انجام‌نشده و سیستم کنترلی خودکار تجهیز نشده است، ایستگاه‌های آن اطفاء حریق ندارد و سیگنالینگ این خط اجرانشده‌است.

شهردار سابق و اعضای دوره چهارم به مردم توضیح دهند
وی افتتاح خط ۲ مترو را حرکتی نمایشی در آستانه انتخابات از سوی مدیران سابق شهری مشهد دانست و گفت: در کجای دنیا سراغ داریم که افتتاح خط مترو به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود در حالی که ریل‌گذاری آن و کابل‌کشی داخل تونل کامل نشده‌است. رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که ما معتقدیم در این جریان با جان و امنیت مردم بازی شده است، افزود: شهردار سابق و اعضای دوره چهارم شورای شهر علت تبدیل قرارداد پیمانکار از قیمت ثابت و مقطوع به فهرست بها و علت رشد بیش از ۱۰۰درصدی هزینه اجرا را به مردم توضیح دهند. نوروزی که شهردار مشهد در اولین دوره شورای شهر هم بوده است، گفت: در دوره اول شورا توانستیم ریل‌گذاری خط یک قطار شهری را در بازه زمانی سه سال و نیم انجام دهیم. وی که معتقد است افتتاح خط ۲ قطار شهری حرکتی عوام‌فریبانه بوده است، گفت: اعضای شورای سابق حالا که موفق به جلب آرای مردم نشده‌اند براساس مستندات درباره پروژه‌های قبلی شهرداری به مردم توضیح دهند.
مردم مشهد رأی به تغییر داده‌اند
نوروزی با بیان این که اقدامات برخی از اعضای شورای سابق آسیب‌های جبران‌ناپذیری به شهر وارد کرده‌است، افزود: حالا همین افراد به جای این که پاسخ گوی مشکلات مدیریتی خود باشند، از اعضای شورای جدید و شهردار سوال می‌کنند. وی اظهارات برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در دوره چهارم را شعارهای پوپولیستی خواند و گفت: این افراد سعی در تحریک مردم دارند اما باید بدانند که مردم مشهد رأی به تغییر داده‌اند. وی ادامه داد: به اعتقاد ما مردم بهترین قضاوت کنندگان در این موضوعات هستند.
توقف کامل پروژه  بافت اطراف حرم موجب ضرر و زیان است
نوروزی همچنین در واکنش به انتشار صورت‌جلسه شورای راهبردی مشهد که طی آن مدیران استانداری، شهرداری و دیگر نهادهای کلان‌شهری مشهد تصمیم به انجام ندادن مصوبه اخیر شورای عالی معماری و شهرسازی گرفته‌اند، گفت: استاندار عالی‌ترین نماینده دولت در استان و نماینده رئیس جمهور است. نوروزی با اشاره به این که از قوانین در این زمینه اطلاعات دقیقی ندارم، گفت: به نظرم استاندار اختیاراتی درخصوص انجام مصوباتی مانند مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی دارد .وی ادامه داد: نظر من این است که طرح های بافت اطراف حرم باید مورد بازنگری قرار گیرد اما متوقف کردن کل پروژه باعث ایجاد ضرر و زیان برای مجریان طرح و شهرداری می‌شود. رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر گفت: آن چه شورای عالی معماری و شهرسازی از ما می‌خواهد این است که سرمایه مردم را معطل نگه‌داریم تا برای نحوه ادامه طرح تصمیم‌گیری شود. وی افزود: با توجه به این که در مدیریت شهری اولویت با منافع جمعی است، برای خدمت‌رسانی هرچه صحیح‌تر و ایجاد رضایت‌مندی عمومی ناگزیر از نرده‌گذاری مسیر خط بی‌آرتی هستیم.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن