اخبار مهم

دزد «سیاه» به دام افتاد/ ماجرا دزدی های شبانه در مشهد

کد خبر : 28417

از حدود یک سال قبل فهمیدم که در دام مواد مخدر گرفتار شده ام و دیگر نمی توانم بدون استفاده از مواد به زندگی طبیعی ادامه بدهم ، تا آن روز فکر می کردم من فقط تفریحی به استعمال مواد مخدر می پردازم اما وقتی به حقیقت ماجرا پی بردم که …
به گزارش صبح مشهد به نقل از خزاسان جوان ۲۲ ساله ای که در عملیات ضربتی نیروهای تجسس کلانتری سپاد مشهد و به اتهام دستبرد به منازل دستگیر شده بود ، پس از آن که به سوالات تخصصی افسر پرونده پاسخ داد ، درباره ماجرای اعتیادش به کارشناس اجتماعی کلانتری گفت: در یک خانواده پرجمعیت به دنیا آمدم ولی از همان دوران کودکی به درس و مدرسه علاقه ای نداشتم. در واقع پدرم مشغول رسیدگی به ملک و املاک خود بود و مادرم نیز توجهی به تحصیل من نداشت به همین دلیل راهنمای درستی در زندگی نداشتم و بر اثر کنجکاوی های زیاد به دنبال تجربه کارهای خلاف بودم . این گونه بود که در پی رفاقت با دوستان بزرگ تر از خودم در همان دوران ابتدایی ترک تحصیل کردم و به تفریح و خوش گذرانی پرداختم.هیچ کس به خاطر رهاکردن درس و مدرسه مرا سرزنش نکرد و من هم به بهانه کار در بیرون از منزل در پی شب نشینی با دوستانم بودم. در همین دورهمی ها استعمال انواع مواد مخدر را تجربه کردم و برای خودنمایی نزد دوستانم به هر کار خلافی دست می زدم ، اگرچه پول توجیبی ام را از پدرم می گرفتم ولی بیشتر اوقات برای خرید مواد مخدر با مشکل مواجه می شدم.

به همین دلیل گاهی تلاش می کردم با کارگری پنهانی مخارجم را تامین کنم ولی بیشتر اوقات بیکار بودم و نمی توانستم کاری دست و پا کنم تا این که با وسوسه های هم بساطی هایم دستبرد به منازل را شروع کردم ولی طولی نکشید که دستگیر شدم و پدرم با این تصور که پلیس مرا بی گناه دستگیر کرده است و دوستانم مرتکب سرقت شده اند خسارت های شاکیانم را پرداخت کرد و رضایت آن ها را گرفت به همین دلیل من مدت کمی را در زندان ماندم و چون سابقه کیفری نداشتم مشمول عفو شدم. با این حال ساعتی بعد از آزادی دوباره به پاتوق دوستانم رفتم و با نشستن پای بساط مواد مخدر به خلافکاری هایم ادامه دادم که باز هم ماجرای بی پولی هایم تکرار شد و دوباره دست به سرقت زدم. مدتی با فروش لوازم سرقتی هزینه های اعتیادم را تامین می کردم تا این که به سن قانونی خدمت سربازی رسیدم و دفترچه اعزام به سربازی را دریافت کردم. اما روزی که وارد پادگان شدم تازه فهمیدم که اعتیاد به اعماق وجودم رخنه کرده و من نمی توانم بدون مصرف مواد مخدر دوام بیاورم ، این بود که در یک فرصت مناسب از پادگان فرار کردم و نزد دوستانم بازگشتم.
هم بساطی هایم نقشه سرقت از یک منزل را طرح کرده بودند که من هم بلافاصله با آن ها همراه شدم ولی همه دوستانم شناسایی شده بودند و زیرنظر ماموران انتظامی قرار داشتند. وقتی در اوایل بامداد وارد منزل مد نظر شدیم ناگهان خودمان را در محاصره پلیس دیدیم و من برای دومین بار روانه زندان شدم اما این بار پدرم در جریان دستگیری ام قرار نگرفت زیرا همه خانواده تصور می کردند من در حال گذراندن خدمت سربازی هستم. چند ماه بعد وقتی از زندان به مرخصی آمدم به محل خدمتم بازگشتم تا چنین وانمود کنم که در حال گذراندن خدمت سربازی هستم ولی در واقع هیچ گاه وارد پادگان نشدم و تنها از آن شهر با خانواده ام تماس گرفتم و دوباره به پاتوق دوستان معتادم برگشتم. این بار همه حواسم را جمع کرده بودم تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنم و به راحتی گرفتار پلیس نشوم اما خیلی خمار بودم و پولی هم برای خرید مواد مخدر نداشتم. این بود که حدود ساعت ۳ بامداد به آرامی وارد یکی از منازلی شدم که پدرم آن خانه را به اجاره واگذار کرده بود. کپسول گاز و تعداد دیگری از لوازم داخل حیاط را به پشت بام بردم تا از آن جا بتوانم آن ها را در مکان امنی پنهان کنم اما وقتی برای انتقال لوازم سرقتی به پشت بام رفتم در یک لحظه نیروهای کلانتری سپاد را مقابل خودم دیدم و چاره ای جز داستان سرایی دروغین نداشتم ، به ماموران انتظامی گفتم کپسول گاز و برخی لوازم دیگر را برادرم در پشت بام گذاشته تا من کار قیرگونی پشت بام را انجام بدهم و من برای آن که مستاجرها از خواب بیدار نشوند به آرامی وارد پشت بام شدم تا از لوازم سرکشی کنم اما وقتی دیدم ماموران این قصه را باور نمی کنند به ناچار حقیقت ماجرا را فاش کردم درحالی که هنوز خانواده ام نمی دانند من به مواد مخدر آلوده شده ام و …
شایان ذکر است با صدور دستوری از سوی سرهنگ عباس زمینی (رئیس کلانتری سپاد) تحقیقات پلیسی درباره سرقت های احتمالی دیگر این جوان معتاد ادامه یافت.
ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن