زندگی

نشانه‌های سرطان روده بزرگ در بانوان

کد خبر : 32121

بر اساس یکی از مطالعات منتشر شده در مجله موسسه ملی سرطان، تعداد افراد جوانی که به سرطان روده بزرگ و راست روده مبتلا می‌شوند در حال افزایش است. در ادامه این در این مطالعه آمده است که سرطان روده بزرگ برای خانم‌ها نگران کننده است زیرا بعد از سرطان سینه و سرطان ریه هم اکنون سومین عامل مرگ در میان خانم‌هاست.

صبح مشهد– البته خبر خوبی هم برای خانم‌ها وجود دارد. سرطان روده بزرگ یکی از سرطان‌هایی است که می‌توان با اندکی تلاش از آن پیشگیری کرد. به همین دلیل بهتر است نشانه‌های این بیماری را بشناسید و اگر یکی از آن‌ها را داشتید با پزشک متخصص مشورت کنید.
پزشک ممکن است کولونوسکوپی یا سایر روش‌های تصویربرداری را برای بررسی دقیق‌تر اتفاقاتی که در روده رخ می‌دهد تجویز کند.

در مدفوع خود خون می‌بینید
وجود خون با رنگ قرمز روشن در مدفوع به احتمال زیاد نشانه هموروئید کوچک یا یک شکاف بی ضرر است اما اگر مقدار زیادی خون در مدفوع مشاهده کردید یا خون به رنگ تیره‌تر(سیاه یا خرمایی مایل به قرمز) بود بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

به خوبی اجابت مزاج ندارید
هر کسی ممکن است در طول زندگی خود یبوست را تجربه کند اما مشکلات طولانی مدت در اجابت مزاج می‌تواند نشانه انسداد در روده بزرگ باشد. این موضوع به این دلیل است که در ابتدای روده، مدفوع نرم است و می‌تواند در اطراف هر مانعی مانور دهد. هرچقدر که مدفوع به سمت انتهای روده نزدیک‌تر می‌شود، سفت‌تر می‌شود. اگر توموری در انتهای راست روده وجود داشته باشد، مدفوعی که سفت‌تر شده است زمان بسیار دشواری برای دفع شدن از بدن خواهد داشت. اسهالی که بیشتر از چند روز طول بکشد نیز باید به عنوان نشانه هشداری در نظر گرفته شود.

دل درد دیوانه کننده‌ای دارید
اسپاسم‌های روده در قسمت پایین شکم می‌تواند نشانه هشدار دهنده از بیماری حاد باشد. اگر درد نا آشنایی داشتید یا احساس کردید باید اجابت مزاج داشته باشید اما نمی‌توانید، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

تغییر حالت اجابت مزاج
اگر چیزی روده شما را مسدود کرده باشد، مدفوع مجبور است خود را نازک‌تر کند تا دفع شود. اگر مدفوع شما بیش از دو روز چنین شکلی داشت، بهتر است به دنبال پزشک باشید و از توصیه‌های او کمک بگیرید. ممکن است چنین شرایطی در پی دلایل دیگری ایجاد شده باشد. اما بهتر است محتاط باشید و همه چیز را به موقع مورد بررسی قرار دهید.

راه و روش‌های جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به سرطان روده
از آن‌جا که پیشگیری بهتر از درمان است، برای سرطان روده تست دهید . افرادی که به طور متوسط خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را دارند، می‌توانند از ۵۰ سالگی شروع به غربالگری کنند. اما افرادی که دارای خطر بالاتری هستند، مانند افرادی که سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ دارند، باید زودتر بررسی کنند.

نویسنده : مارال مرادی خبرنگار

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن