اخبار مهم

یک مطب در مشهد به دلیل عرضه داروی سقط جنین پلمب شد

کد خبر : 47481

جاشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک مطب پزشک عمومی در مشهد به دلیل فروش و عرضه داروی “میزوپروستول” (داروی سقط جنین) پلمب شد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر ایوب توکلیان روز شنبه افزود:  طبق گزارش های مردمی کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شناسایی مطب مربوطه، با خاطیان برخورد قانونی کردند.

وی با اشاره به عزم جدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برخورد با چنین تخلفاتی تاکید کرد: یکی از ابعاد اجرای درست سیاست‌های جمعیتی، برخورد قاطع با متخلفان در حوزه سقط جنین است که با کمک دستگاه های دیگر با جدیت در حال پیگیری و اقدام است.

جاشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: پرونده مطبی که داروی سقط جنین عرضه می‌کرد، به مراجع ذیصلاح قضایی جهت برخورد ارجاع داده شده است، ما آماده گزارشات مردمی در این خصوص از طریق سامانه ۱۹۰ هستیم  که پس از بازدید کارشناسی و احراز تخلف برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

دکتر توکلیان بیان کرد: طبق آمار غیررسمی روزانه حدود ۸۰ سقط در استان خراسان رضوی انجام می شود، سقط جنین یک تخلف عادی نیست، بلکه یک جرم و قتل محسوب می‌شود و با همه افرادی که به هر طریق در این فرآیند مشارکت کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و همچنین دانشکده های علوم پزشکی نیشابور و تربت جام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن