اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در نشست خبری تشریح دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب مطرح کرد؛ خراسان رضوی رتبه اول قرآنی کشور است/ تمام خادمان مساجد بیمه شده اند

کد خبر : 19557

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون بیش از ۴۰۰۰ هزار وقف جدید ثبت شده که ۱۸۰۰ مورد آن در ۳ دهه اول و ۲۲۰۰ مورد دیگر در دهه چهارم به ثبت رسیده و نکته شاخص در وقف‌های علمی و فناورانه، قرآنی، موقوفه مهر فاطمی، اشتغال و غیره بوده و نکته قابل توجه هم در جمعی بودن آن است.

وی افزود: تعداد ۳۰۴ بقعه متبرکه ثبت شده در سطح استان داریم و حدود ۴۰۰ مبلغ در این بقاع متبرکه فعال هستند که از این تعداد ۴۰ نفر از آن‌ها خواهران مبلغه هستند و این مبلغان آموزش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را فرا می‌گیرند و در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره فعالیت‌های شاخص صورت گرفته در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، خاطرنشان کرد: مجوزهای لازم برای ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری با متراژ ۳۶۰۰ متر مربع و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان صادر شد و ۷۲ بقعه نیز در طرح توسعه قرار گرفته‌اند و ۱۰۰ طرح جدید هم در این اداره کل تنظیم شده است.

احمدزاده تصریح کرد: ۵ نیروگاه خورشیدی با توان ۲۲۰۰ مگاوات فعال شده و مجتمع مسکونی در حسن‌آباد، مجتمع تجاری در برج مروارید، مراکز کارآفرینی و مرمت و نوسازی بقاع متبرکه از اقدامات شاخص اوقاف استان در سال ۹۷ بود و به برکت چهل سالگی انقلاب شاهد صداقت، شفافیت و سلامت کاری در تمامی فعالیت‌ها و عملیات‌های این مجموعه هستیم.

وی تاکید کرد: نسبت به متراژ موقوفات زمین‌های شهری باید بررسی‌های لازم انجام بشود تا پاسخ دقیق داده شود، به‌طور مثال در مشهد قدیم ۷۰ درصد زمین‌ها موقوفه‌ای بود که با توسعه شهری به ۳۰ درصد رسیده است، اما تا انجام بررسی لازم نمی‌توان به‌صورت دقیق اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه کلیه خادمان مساجد استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی کلیه خادمان مساجد استان که حدود ۵ هزار نفر هستند تحت پوشش بیمه‌ای اوقاف قرار گرفتند و در هیچ مسجدی نداریم که خادمش از مزایا و خدمات لحاظ شده برخوردار نشده باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن