اقتصادی

قیمت چای در بازار ۲ برابر شد

کد خبر : 21451

بر اساس بررسی ها در بازار مشهد، قیمت انواع چای داخلی و خارجی ۲ برابر شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: علت گران شدن چای وارداتی حذف ارز مرجع (ارز ۴۲۰۰ تومانی) از سوی دولت برای این کالاست که با این اقدام چای به نرخ آزاد در بازار عرضه می شود.

محمود بنانژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گران شدن چای خارجی، بر قیمت چای داخلی نیز تاثیر گذاشته به نحوی که قیمت آن به اندازه نرخ چای وارداتی افزایش یافته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور در ۱۳ خرداد ماه، مابه التفاوت ارزی از محموله های چای وارداتی برداشته شده است.

رضا شجاعی افزود: بر اساس این مصوبه محموله های چای که از ۱۸ خرداد ماه به بعد از گمرک ایران ترخیص شده است مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی نشده و این امر قیمت چای را در بازار افزایش داده است.

استان خراسان رضوی تولید کننده چای نیست و آنچه در بازار این استان عرضه می شود مربوط به چای تولید شده در سایر استانها یا چای خارجی است، با این حال برخی واحدهای مربوط به صنایع بسته بندی در استان، چای را خریداری کرده و آن را با برند خود در بازار عرضه می کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن