زندگی

۲۶ ساله‌ام و حتی یک رفیق فابریک هم ندارم

کد خبر : 34752

جوانی هستم که به شدت احساس تنهایی می‌کنم. اطرافیانم می‌گویند که هیچ فردی با تو دوست نمی‌شود چون رفتارهایت ایراد دارد اما مشکلاتم را نمی‌گویند. ۲۶ ساله‌ام و حتی یک رفیق فابریک هم ندارم. چطور این مشکل را حل کنم؟

صبح مشهد– نویسنده : فائزه سجادی، روان‌شناس عمومی/ مخاطب گرامی، شما باید هرچه زودتر این مشکل را حل کنید زیرا می‌تواند روی جنبه‌های دیگر زندگی‌تان هم تاثیرگذار باشد. قبل از هر چیز باید بدانید که هوش اجتماعی برای موفقیت بسیار مهم تر از هوش آکادمیک است. ما انسان ها ۱۰ هوش متفاوت داریم که هوش اجتماعی مربوط به روابط ما با دیگران می شود. این نوع هوش به میزان توانایی ما برای ارتباط با اطرافیان و جهان اطراف مربوط می شود که خود شامل ۱۳ مهارت است؛ مهارت هایی مانند برقراری ارتباط موثر، حفظ روابط و گسترش آن ها. هوش انسان یا IQ با او متولد می شود و قابل تغییر نیست اما هوش اجتماعی با آموزش و یادگیری تقویت می شود. با توجه به توضیحات تان باید گفت که شما می توانید با تقویت کردن هوش هیجانی در ارتباطات و دوست یابی خود موفق شوید و مشکل تان را حل کنید. اما هوش هیجانی چیست؟

اصلی‌ترین راهکارهای تقویت هوش‌اجتماعی
۱- شنونده خوبی باشیم.۲- هماهنگی بین بدن و گفتار. ۳- شرکت در محیط های گروهی. ۴- تمرکز روی صحبت های دیگران. ۵- کنترل احساسات و رفتار.
زبان بدن تان را مدیریت کنید

یک قسمت مهم دیگر از موضوعی که در پیامک تان به آن اشاره کردید، به زبان بدن شما برمی‌گردد. سعی کنید در مراودات خود با دوستان تان، زبان بدن گشاده داشته باشید یعنی دوستان تان را همان‌گونه که هستند، بپذیرید. زیاد انتقاد نکنید. زبان بدن شما باید به راحتی بتواند با دوستان تان ارتباط برقرار کند. به طور مثال، دست به سینه نباشید چون علامت گارد گیری را به مخاطب شما منتقل و او سعی می کند از شما فاصله بگیرد. سعی کنید چهره گشاده و خندان داشته باشید تا بتوانید حس آرامش را به طرف مقابل بدهید.
منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. شوهر منم دوست صمیمی نداره چون هیشه در حال ایراد گرفتن از همه است از مادرش از خواهراش از دوستاش و این رو رو حساب هوش خودش می زاره طبیعی مردم از کسی که نمی تونه ارتباط عاطفی برقرار کنه فرارین منم گاهی وقتا عین خودش باهاش رفتار می کنم وقتی می بینه خودش کلی ایراد داره یه مدت کوتاه میا بعد دوهفته روز از نو روزی از نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن