زندگیشهری

گروگان گیری هولناک در مشهد برای خرید دلار!

کد خبر : 22482

عاملان گروگان گیری ۲۰۰ میلیونی در مشهد که با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی شعبه ۹۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با تلاش شبانه روزی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند، خرید دلار را انگیزه این آدم ربایی هولناک بیان کردند.
به گزارش اختصاصی خراسان، عقربه های ساعت از ۲۲ شب سی و یکم تیر گذشته بودند که مرد سانگ یانگ سوار در خیابان صیاد شیرازی ۲۸ ، خودروی شاسی بلند خود را پارک کرد و به داخل میوه فروشی رفت. در این هنگام هشت چشم پلید که او را زیر نظر گرفته بودند در اطراف به کمین نشستند و به در میوه فروشی خیره شدند. مرد ۵۰ ساله درحالی که پلاستیک های پر از میوه را در دست می فشرد، از میوه فروشی بیرون آمد و به طرف خودروی شاسی بلند سفید رنگش رفت اما هنوز در خودرو را باز نکرده بود که ناگهان چهار جوان به سوی او حمله ور شدند و راننده را به زور و تهدید با شوکر، داخل خودروی «سانگ یانگ» انداختند. دو نفر از مهاجمان که با ماسک بهداشتی چهره خود را پوشانده بودند، در صندلی عقب جای گرفتند و دیگری پشت فرمان خودرو نشست. رهگذران با مشاهده این صحنه بلافاصله به سوی خودرو رفتند اما مهاجمان از مردم خواستند دخالت نکنند!
آن ها درحالی که فریاد می زدند «موضوع اختلاف مالی و فامیلی است!» از محل دور شدند و به مکان نامعلومی گریختند!
گزارش خراسان حاکی است، دقایقی بعد تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درآمد و شهروندان ماجرای عجیب آدم ربایی را اطلاع دادند. با حضور ماموران گشت کلانتری ناجا در بولوار صیاد شیرازی، بررسی ها از شاهدان عینی آغاز شد اما با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا و اعلام شکایت خانواده راننده ۵۰ ساله، این پرونده گروگان گیری با صدور دستوری از سوی قاضی بازرگانی منش به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد. بدین ترتیب گروه زبده ای از کارآگاهان دایره مبارزه با آدم ربایی و سرقت های مسلحانه به فرماندهی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) مامور پیگیری این پرونده شدند. کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی خود که زیر نظر مستقیم قاضی شعبه ۹۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد انجام می شد، به بازبینی مجدد از محل آدم ربایی پرداختند. بررسی های مقدماتی حکایت از آن داشت که خودروی شاسی بلند سانگ یانگ احتمالا به گروگان گیران تعلق داشته است و با استفاده از آن دست به ارتکاب جرم زده اند اما اظهارات یکی از شاهدان عینی این فرضیه پلیسی را منتفی کرد. این شاهد صحنه به کارآگاهان گفت: وقتی جوانی حدود ۲۴ ساله پشت فرمان خودرو نشست چند بار آن را خاموش کرد به طوری که گویی رانندگی با خودروی دنده اتوماتیک را بلد نبود! بنابراین گزارش، کارآگاهان در پی سرنخ های دیگری از این ماجرا بودند که در ادامه تحقیقات به وجود یک دستگاه موتورسیکلت هوندا در محل پی بردند اما بررسی سوابق آن نشان می داد که موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت در پلیس ندارد، به همین دلیل کارآگاهان که به وجود این وسیله نقلیه در محل آدم ربایی مشکوک شده بودند، آن را به مقر انتظامی انتقال دادند. تا این که صبح روز بعد جوانی ۲۱ ساله با مراجعه به پلیس مدعی شد: موتورسیکلت او را شب گذشته از منزل خواهرش در منطقه الهیه مشهد سرقت کرده اند! این جوان به کارآگاهان گفت: شب به منزل خواهرم رفتم و موتورسیکلت را در حیاط آن ها گذاشتم اما روز بعد که برای بردن موتورسیکلت رفتم دیدم سرقت شده است! به گزارش خراسان، این جوان ۲۱ ساله که «احمد» نام دارد، در پاسخ به چند سوال فنی و تخصصی کارآگاهان دچار تناقض گویی شد و به همین دلیل وی با دستور مقام قضایی مورد بازجویی های دقیق تر قرار گرفت. از سوی دیگر کارآگاهان با راهنمایی های قاضی با تجربه دادسرای عمومی و انقلاب، شیوه رصدهای اطلاعاتی را تغییر دادند و به سرنخ هایی از عاملان گروگان گیری رسیدند چرا که صبح روز سه شنبه یکم مرداد، فردی با خانواده مرد گروگان تماس گرفت و تقاضای واریز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد به حساب بانکی گروگان را کرد. بنابراین گروه ویژه کارآگاهان به سرپرستی کارآگاه افتخاری وارد مرحله عملیاتی شدند که نتیجه تحقیقات شبانه روزی آنان نشان می داد گروگان گیران از بستگان احمد (مالک موتورسیکلت) هستند. این گونه بود که با به دست آمدن این سرنخ مهم، احمد چاره ای جز اعتراف نیافت و به ناچار ماجرای سرقت موتورسیکلت را داستانی ساختگی بیان کرد و گفت: شب در منزل خواهرم بودیم که برادر و خواهرزاده ام از من خواستند تا مرد میان سال سانگ یانگ سوار را زیر نظر بگیریم! آن ها می خواستند از آن مرد پولدار اخاذی کنند! من هم دو روز رفت وآمدهای او را زیرنظر گرفتم و اطلاعات را به برادرم دادم تا این که شب حادثه او را با استفاده از شوکر ربودند! گزارش اختصاصی خراسان حاکی است، در پی اعترافات این متهم ۲۱ ساله بلافاصله کارآگاهان وارد عملیات سری شدند.

آغاز این عملیات در حالی بود که گروگان گیران در جریان بازداشت یکی از عوامل خود قرار گرفتند و از ترس دستگیری، مرد ۵۰ ساله را در نزدیکی محل سکونت اش رها کردند. با وجود این با تهدید به مرگ از او خواستند تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به حساب بانکی خودش واریز کند چرا که کارت بانکی و رمز آن را از «م» (گروگان) گرفته بودند!
با رها شدن این متهم، گروگان گیران سعی کردند مبلغ ۵۰ میلیون تومان موجودی حساب گروگان را نیز برداشت کنند اما قبل از آن کارآگاهان با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی، حساب او را مسدود کرده بودند! بنابراین گزارش، کارآگاهان که دیگر همه عوامل گروگان گیری و مخفیگاه های آنان را شناسایی کرده بودند، در یک عملیات سحرگاهی همه آن ها را در بولوار ابوطالب و قاسم آباد دستگیر کردند و سپس خودروی مرد ۵۰ ساله را نیز از داخل یک انبار سوله در زمین های کشاورزی بیرون کشیدند.
متهمان این پرونده که با دستور قاضی سلطانی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) در شعبه ۹۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب و زیرنظر قاضی بازرگانی منش مورد تحقیقات تخصصی قرار گرفته بودند، اعتراف کردند، قصد داشته اند با مبلغی که از گروگان گیری به دست می آورند از دوره گردهای دلار فروش، مقداری دلار بخرند!
آن ها همچنین معترف شدند، گروگان را حدود ۴۸ ساعت داخل کانال آب زمین های کشاورزی نگهداری می کردند و دهان و دست و پاهای او را بسته بودند! بررسی های بیشتر درباره ماجرای عجیب آدم ربایی با دستورات محرمانه قاضی بازرگانی منش توسط کارآگاه شیدایی (افسر پرونده) همچنان ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن