شهری

اجرای طرح گسترش سواد آبی همزمان با آغاز سال تحصیلی در خراسان رضوی

کد خبر : 23356

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، نشست مشترک شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به منظور برنامه ریزی عملیاتی اجرای طرح گسترش سواد آبی با تاکید بر نجات آب (داناب) و طرح کتاب انسان و محیط زیست برگزار شد.
قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در این نشست ضمن تبریک و گرامی داشت سال جدید تحصیلی عنوان کرد: با توجه به افزایش شمار دانش آموزان در استان خراسان رضوی در سال تحصیلی جاری، تامین آب پایدار و کافی برای افق ۱۴۲۰ بیش از پیش مورد توجه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی قرار خواهد گرفت.
علیرضا طاهری اظهار داشت: اخیرا برنامه ملی سازگاری با کم آبی در سطح ملی مطرح شده و در خراسان رضوی نیز با عنوان همیاران آب از آن یاد می شود. استان خراسان رضوی دارای اقلیمی خشک و نیمه خشک است و نیاکان ما با برای سال های با این آب و هوا سازگار بوده اند.
وی با اشاره به آغاز یازدهمین سال اجرای طرح دانش آموی نجات آب در خراسان رضوی افزود: با اجرای طرح همیاران آب در افق سال ۱۴۰۵ کسری مخازن سالانه آب زیرزمینی استان به صفر خواهد رسید که این امر مستلزم مشارکت و همکاری کلیه نهادها اعم از اشخاص و سازمان ها است. دانش آموزان و معلمان بهترین و موثرترین قشر در فراهم کردن بستر فرهنگی مورد نیاز هستند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در کشور بالغ بر ۱۵ میلیون نفر دانش آموز داریم که با احتساب والدین آن ها قریب به نیمی از جامعه را به حوزه آموزش و پرورش متصل می کند. بر این اساس فعالیت های آموزش و پررش موجب بروز تکاپو و سرزندگی در بخش قابل توجهی از جامعه است.
رضا صابری تولایی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری بیشترین جمعیت دانش آموزی کشور مربوط به استان خراسان رضوی است عنوان کرد: امسال ۱۲۹۰۰۰۰ دانش آموز در ۵۳ هزار کلاس درس در خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که این عدد نسبت به سال گذشته ۶۰ هزار نفر افزایش داشته است.
صابری افزود: ۶۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان در شهر مشهد ساکن هستند و جمعیت دانش آموزی منطقه تبادکان مشهد با ۱۳۵ هزار نفر به تنهایی از جمعیت کل دانش آموزان چند استان بیشتر است.
کاظم جم، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در این نشست به اشاره به دو تفاهم نامه فی مابین اظهار داشت: برنامه عملیاتی اجرای طرح گسترش سواد آبی با محوریت نجات آب (داناب) و کتاب انسان و محیط زیست تهیه شده و بنا بر هماهنگی صورت گرفته با ادارات امور آب در شهرستان ها، بستر لازم برای برگزاری برنامه های آموزشی در سطح ستاد و شهرستان در دو مقطع متوسطه اول و دوم فراهم شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، در این نشست که با حضور نماینده شرکت مشاور پروژه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگسازی، رئیس گروه تکنولوژی های آموزشی، کارشناسان مسئول گروه های آموزشی متوسطه اول و دوم و رئیس گروه آموزشی زمین شناسی قطب تربت جام برگزار شد، برنامه زمان بندی و اجرایی طرح گسترش سواد آبی تا پایان سال تحصیلی جاری مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن