شهریورزشی

گلایه بانوی رکورددار دوومیدانی:

رکورد کشور را هم زدم، اما حمایت نشدم

کد خبر : 51294

رکورددار خراسانی دوومیدانی کشورمان از کمبود امکانات و عدم حمایت‌ها گله کرد.

به گزارش صبح مشهد، سمیرا خداترس در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شروع فعالیت خود در رشته دوومیدانی اظهار کرد: از ۱۵ سالگی دوومیدانی را آغاز کردم و اولین مسابقاتی که شرکت کردم مسابقات ناحیه مدارس بود که نقطه آغاز مسیر من در دوومیدانی محسوب می‌شود. از همان ابتدا با خانم جوان به ادامه این مسیر پرداختم.

خداترس که طی این سال‌ها موفق به کسب عنوان قهرمانی در رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شده و در رقابت‌های صحرانوردی کشوری که ۲۰ بهمن ماه سال جاری برگزار شد بر سکوی قهرمانی ایستاد، خاطرنشان کرد: در مسابقات آسیایی ۲۰۱۵ تهران به مقام قهرمانی دست یافتم و رکورددار ۳۰۰۰ متر با مانع کشور نیز هستم.

وی در خصوص کمبود امکانات و مسائل مالی عنوان کرد: خوشبختانه ۲ سال گذشته پیست دوومیدانی ایجاد شد. تا پیش از آن در سالن تمرین می‌کردیم اما هم‌اکنون که در مجموعه کوثر تمرین می‌کنم، اما مانع چاله آب ۳۰۰۰ متر ندارم و زمینش آسفالت است و تمرین کردن در آن سخت است، ضمن اینکه هزینه مکمل‌ها بسیار افزایش یافته است اما متاسفانه حمایت نمی‌شوم. حتی زمانی که رکورد را شکستم حمایتی از سمت فدراسیون و هیات شکل نگرفت.

رکورددار خراسانی کشورمان در ادامه گفت: شرایط محیطی تاثیر بسیاری دارد، مثلا برای ۲ جلسه تمرین در روز مدت زیادی در رفت و آمد هستم که منجر به خستگی هم می‌شود. ضمن اینکه تحصیل در کنار ورزش واقعا آسان نیست و تنظیم کردن برنامه دانشگاه و دو شیفت تمرین واقعا دشوار است.

خداترس در خصوص تاثیر شرایط فعلی بر انگیزه خود برای ادامه مسیر، عنوان کرد: حفظ انگیزه سخت است و برای رسیدن به اهدافم بسیار تلاش کردم. ورزش آورده‌ای ندارد و صرفا اهدافی که دارم انگیزه من را حفظ می‌کند و تمام تلاش خود را برای شرکت در رقابت‌های آسیایی و بین‌المللی به کار می‌گیرم.

وی در خصوص مسابقات آتی بیان کرد: مسابقات صحرانوردی در نپال برگزار می‌شود، اما اینکه اعزام می‌شویم یا نه هنوز مشخص نیست

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن