اسلاید شوستون اصلیشهری

شهردار مشهد؛ هم صدایی، موضوع مغفول مانده هنر و فرهنگ شهر!

کد خبر : 13374

اسباب فراهم شده است، شما یک‌صدا شوید، به اصحاب فرهنگ و هنر امیدوارم.

شهردار مشهد مقدس گفت: مجموعه مدیریت شهری آمادگی کامل خود را برای حمایت و کمک به بخش‌های فرهنگی و هنری شهر مشهد در صورت ایجاد هم صدایی که پاشنه آشیل این روزهای حوزه فرهنگ و هنر مشهد است، اعلام می‌کند و همه آرزوهای شما قابل انجام است.
به گزارش صبح مشهد، تقی زاده خامسی در جلسه اتاق گفتگوی اصحاب فرهنگ و هنر که با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از اعضای شورای اسلامی این شهر در محل تالار اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با قرائت این بیت شعر «صوفی و کنج خلوت سعدی و طرف صحرا
صاحب هنر نگیرد بر بی هنر بهانه» سخنان خود را آغاز و اظهار کرد: اگر در تهران این فعالیت‌ها به ثمر رسید به علت راه‌اندازی تشکل‌های قانونی و یک‌صدایی بود، و در شهر مشهد نیز باید شاهد این اتفاق باشیم.
وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست خبری خود بعد از انتخاب به عنوان شهردار مشهد مقدس در مدرسه دوران تحصیلی‌اش بیان کرد: خواستم با این کار بگویم همه چیز از فرهنگ آغاز می‌شود و هر اقدامی در شهر اگر دور از فرهنگ و هنر باشد، فعالیتی بیهوده است.
شهردار مشهد مقدس با تایید صحبت‌های یکی از اهالی فرهنگ و هنر حاضر در نشست مبنی بر سیاه و سفید بودن شهر مشهد این سوال را مطرح کرد که چرا در شهر ثامن الائمه(ع) که اهل گفتگو و مباحثه بوده که خود هنر والایی است و همچنین شهر بزرگانی همچون فردوسی، اخوان ثالث، دکتر شفیعی کدکنی، دکتر شریعتی، شهید مطهری و ۱۰ ها چهره فرهنگی دیگر، از نظر فضاهای فرهنگی در وضعیت مطلوبی نیست؟
وی با ابراز تاسف از این که هم‌اکنون یک سالن مناسب تئاتر در مشهد نداریم، اعلام کرد: در دیدار با اعضای محترم خانه مطبوعات خراسان رضوی به بنده اطلاع دادند که رسانه‌های استان، خانه‌ای ندارند و در همان جلسه قول ارائه مکانی مناسب را دادم؛ اما بعد از انتشار این خبر پیام‌های زیادی دریافت کردم که چرا می‌خواهید این فضا را در اختیار عده ای قرار دهید که صدای بخشی از اهالی رسانه هستند.
تقی‌زاده خامسی خاطرنشان کرد: من به این درک رسیده‌ام که اگر همه کارهای خوب را احداث کنیم ولی اصحاب فرهنگ و هنر عنایت نداشته باشند، بیهوده و بی‌اثر خواهد بود.
وی با اشاره به فرهنگی بودن شورای پنجم شهر مشهد ابراز کرد: رئیس شورا برخواسته از فرهنگ و هنر بوده و استاندار نیز شما را در این محفل جمع کرده است؛ که نشانگر نگاه فرهنگی ایشان است .شهرداری نیز در خدمت شماست تا فرهنگ و هنر را با ظرفیت بالایی که مردمان شریف مشهد مقدس دارند ارتقا داده و کارهای ماندگار انجام شود.
شهردار مشهد مقدس خطاب به حضار گفت: اسباب فراهم شده است، شما یک‌صدا شوید، به اصحاب فرهنگ و هنر امیدوارم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن