اقتصادیزندگی

رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان تاکید کرد؛ رسانه، می تواند دو کشور را نزدیک کند

کد خبر : 21162

رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: ایران و تاجیکستان دارای اشتراکات بسیاری هستند که باعث شده مردم این دو کشور علاقه ای از جنس خویشاوندی به یکدیگر داشته باشند و رسانه می تواند این نزدیکی را دو چندان کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک ایران و تاجیکستان، محمد حسین روشنک روز سه شنبه ۴ تیرماه در جلسه ای که به منظور بررسی ظرفیت های رسانه ای با حضور آقایان شیردل نایب رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان ، مفیدی مدیریت پروژه پرواز مشهد، دوشنبه و مسیحا مدیر مسئول مجله مسافران در محل اتاق مشترک برگزار شد، افزود: اگر مطالعات لازم برای فعالیت رسانه ای داخل پرواز مشهد ، دوشنبه صورت بپذیرد، اتاق مشترک آمادگی دارد که برای گسترش و تعمیق روابط دو کشور از هر گونه فعالیت رسانه ای حمایت کند.

روشنک با اشاره به این که اتاق مشترک ایران و تاجیکستان بر تقویت خط پروازی ایران ، تاجیکستان و همکاری اقتصادی دو کشور تاکید دارد، اضافه کرد: ما اعتقاد داریم که اگر چه در کار رسانه ای می توان ظرفیت ها را فعال کرد ولی از سوی دیگر باید مراقب بود و با اعمال نهایت دقت بر ظرافت ها از بروز هر گونه حساسیت و حتی شائبه هایی که حساسیت زا باشد، پرهیز کرد.

رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان تاکید کرد: مردم تاجیکستان نگاه مثبت و نزدیک به ایرانی ها دارند. اشتراک های فرهنگی، زبانی و تاریخی باعث شده است که مردم دو کشور به چشم خویشاوندی به یک دیگر نگاه کنند. تجربه سال ها فعالیت بنده و دوستانم در تاجیکستان این مساله را اثبات کرده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه چند ایامی پرواز مشهد دوشنبه متوقف شده بود که خوشبختانه با حمایت استاندار محترم خراسان رضوی و دیگر مسئولین و پیگیری اتاق مشترک و همت آقای مفیدی مسئول پروژه پرواز مجدد فعال شد روشنک گفت در کار رسانه ای و تبلیغاتی داخل پرواز باید گام های اولیه را با مطالعات و شناخت گسترده روحیات و تمایلات مخاطبین صورت داد و از سوی دیگر ظرفیت ها و توانایی های فعالین اقتصادی دو کشور را شناساند.

گفتنی است در بخش دیگری از این جلسه محمد کاظم شیردل نایب رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان با تاکید بر اهمیت رسیدگی تخصصی به چالش های اقتصادی فعالین در دو کشور استفاده از ظرفیت رسانه ای را گامی اساسی برای پیشرفت مناسبات دانست. سید علی مفیدی مدیرعامل شرکت همسفران مشهد و مسئول پروژه پرواز مشهد دوشنبه و سیاوش مسیحا صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه مسافران نیز در این جلسه درباره ظرفیت هایی که برای کار رسانه ای تخصصی در حوزه اشتراکات ایران و تاجیکستان وجود دارد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن