اسلاید شوشهری

بهینه‌سازی مصرف گاز برای گرمابخشی به کاشانه همسایگان

کد خبر : 57405

گاز طبیعی، ثروتی ملی است که باید درست مصرف شود و صرفه‌جویی انرژی، به معنای مصرف بهینه آن، علاوه بر حفظ منابع و ذخایر طبیعی، از نظر اقتصادی نیز به صرفه‌ نزدیکتر است که تنها با کاربستن راهکارهایی ساده می‌توان بدان هدف دست یافت.

به گزارش صبح مشهد، ورود یک سامانه نیرومند بارشی به خراسان رضوی از روز یکشنبه موجب کاهش شدید دمای هوای این استان شده است که بر اساس گزارش هواشناسی حاکمیت این هوای نمناک سرد و یخ‌زده در طول هفته جاری نیز تداوم خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در روز ۲۶ بهمن ماه گفته بود که میانگین دمای هوا در مناطق مختلف این استان برای روزهای ابتدایی هفته آینده تا ۱۷ درجه کاهش می‌یابد.

محمد غیوری افزوده بود: کاهش محسوس دما به دلیل ورود سامانه بارشی به استان است که بیشتر در مناطق شمالی و کوهستانی مشهود خواهد بود.

در روز ۲۷ بهمن نیز کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: دمای شبانه در نواحی سردسیر این استان همراه با بارش باران و برف، در هفته آینده به ۱۰ درجه زیر صفر و حتی کمتر می‌رسد.

زهرا آهنگرزاده با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی افزوده بود: روند کاهش دما در این استان آغاز شده است که تا روز اول اسفند ادامه دارد.

فردای آن نیز کارشناس‌ مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از آغاز بارش برف و باران در مناطق مختلف استان خبر داده و گفته بود که خراسان رضوی با ورود سامانه سرد و بارش‌زا، هفته سردی را پیش رو خواهد داشت.

آذر رضایی پور افزوده بود: میانگین دمای هوای هفته جاری در خراسان رضوی نسبت به هفته گذشته ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت.

اکنون با استقرار سامانه بارشی در خراسان رضوی و کاهش دما، ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است و هر مشترک می تواند با مصرف بهینه گاز، در این هوای سرد به دیگر هموطنان کمک کند تا آنان نیز بتوانند کاشانه خود را گرم کنند.

البته صرفه‌جویی، نه به معنای کم مصرف کردن، بلکه به معنی درست مصرف کردن است و مصرف بهینه گاز خانگی، علاوه بر حفظ منابع طبیعی، از نظر اقتصادی نیز به صرفه‌تر بوده و می‌تواند هزینه‌های خانوار را تا حدی کاهش دهد.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن