مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان: ۱۷۰۰ طلبه مشهدی برای مراسم اعتکاف آخر ماه رمضان ثبت نام کردند

کد خبر : 20894

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: هزار و ۷۰۰ نفر از طلاب و مدیران حوزه های علمیه مشهد برای شرکت در مراسم اعتکاف سه روز آخر ماه مبارک رمضان ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به پارسال دو برابر شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد فردوسی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دلیل محدویت مکان ۹۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان می توانند در مراسم اعتکاف سه روز آخر ماه مبارک رمضان شرکت کنند که از این تعداد دستکم ۳۰۰ نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر شرکت کنندگان، طلاب پایه های یک و دو حوزه علمیه هستند اظهار داشت: یک رواق مسجد گوهرشاد برای اعتکاف بانوان و سه رواق برای مردان در نظر گرفته شده که معتکفین از عصر یازدهم خرداد ماه به مدت سه روز در این رواق ها معتکف می شوند.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف سه روز آخر ماه رمضان از ۹ سال پیش در این مسجد برگزار می شود گفت: سخنرانی و برنامه های معرفتی، بصیرتی، اخلاقی و تبلیغی از جمله مباحث در نظر گرفته شده برای معتکفین است که با حضور شخصیتهای مطرح کشوری و برجسته استانی برگزار می شود.

حجت الاسلام فردوسی پور افزود: در قرآن و آموزه های دینی به اعتکاف و فضیلت آن اشاره شده است و همانطور که انسان نیاز به غذای جسم دارد نیازمند غذای روح هم هست و بهترین غذای روح مناجات با خدا به خصوص در حالت روزه داری است.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و ۴۳ هزار طلبه در حال تحصیل در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

هم اکنون افزون بر ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن