اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

پول سعودی و شیطنت اسرائیلی‌ها آینده جهان را رقم نمی‌زند/آینده جهان متعلق به متقیان است

کد خبر : 11237

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یقین داریم که آینده از آن متقیان است و آنچه عالم را رقم می‌زند پول سعودی و شیطنت اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها نیست و قطعاً آینده از آن صالحین است.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در آئین اختتامیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که در سالن صبای مشهد مقدس برگزار شد اظهار داشت: توفیقی است در جمع فرهیختگان و اصحاب رسانه حاضر شده‌ام، در اجتماع بیش از ۲۳۰ مسئول رادیو و تلویزیون‌های اسلام از بیش از ۳۶ کشور جهان در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) که با پیگیری اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام و با همت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مدیریت این سازمان برگزار و حقیقتاٌ نشست مبارکی است.

وی افزود: امید است که این اجلاس که نهمین اجلاس این اتحادیه است به برکت نام حضرت ثامن الحجج(ع) منشا برکاتی برای رسانه‌ها در جهان اسلام، منشاء ارتقاء مناسبات رادیوهای جهان اسلام با دیگر رسانههای مستقل در جهان اسلام شود، بیداری و آگاهی‌بخشی، امیدبخشی و بیان زیبایی‌ها در این رسانه برای مردم در سطح جهان اسلام و کره ارض باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حقیقتا رسانه‌ها امروز بیان زیبایی از رسالت‌های هستند؛ در کلام بلند صاحب این مضجع نورانی آمده که: « اگر مردم عالم زیبایی‌های کلام ما را می‌دانستند حتماٌ کلام ما را دنبال می‌کردند؛ شان رسانه‌ها و دانشمندان این است که زیبایی‌ها را بیان کنند. زیبایی خداپرستی و زشتی کفر را بیان کنند؛ زیبایی وحدت را و زشتی تفرقه را نشان دهند، زیبایی استقلال را و زشتی ذلت و خواری و وابستگی را بیان کنند، زیبایی مقاومت و ایستادگی را و زشتی عقب‌نشینی و میدان دادن به دشمنان را مطرح و زیبایی دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و زشتی بی بصیرتی و داشتن ابزار شناخت و نشناختن را عنوان کنند.

رئیسی گفت: امروز در عالم رسانه‌هایی هستند که می‌خواهند فرهنگ خود را بر جوامع بشری دیکته کنند؛ سینمای هالیوود و نوع فیلم‌هایی که ساخته شده و آن‌ها به دنبال این هستند که بگویند ایرانی‌ها، عراقی‌ها و …توانایی برای اداره زندگی سعادتمند را ندارند، در مقابل فرهنگ انتظار به ما می‌آموزد که ما می‌توانیم روی پای خود و در مقابل استکبار بایستیم و با امید زندگی کنیم.

رئیسی با اشاره به شاخصه‌های شهر سالم و آرمان‌شهر اسلامی گفت: عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت اجتماعی از شاخصه‌های شهر سالم است که می‌تواند برای انسان شهری سالم که زیربنای آن سخن امام رضا(ع) مبنی بر اینکه اساس بر خداپرستی و اطاعت از وی و خشیت از او است محقق کند.

وی با اشاره به تاریخچه فعالیت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ رسانه مهم و اثرگذار در جهان گرد هم آمده‌اند و اثرگذار شده‌اند چراکه با محوریت فطرت انسانی، اخلاق، عدالت و راستی و درستی حرکت می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز دگر خواهی برخی گوش فلک را کر کرده گفت: خودشان می‌گویند هرجا منافع ما ایجاب کند دگرخواه خواهیم بود اما فرهنگ ما به این گونه نیست و بر مبنای وظیفه است نه منفعت خواهی.

وی با تاکید بر اینکه صدای نوع‌دوستی و توجه به دیگران در عالم مشتری دارد افزود: مشتری این صدا دل‌های پاک و فطرت‌های بیدار در عالم است چه مسلمان باشند و چه نباشند؛ امروز یک فیلم یا سریال و حتی خبری که سخن از واقعیت دارد می‌تواند دل‌هایی را متوجه خود کند. پس تشکیل این اجلاس در کنار مضجع نورانی رمز ائتلاف و وحدت و تمدن اسلامی یعنی امام رضا(ع)، می‌تواند دل‌ها را به هم نزدیک‌تر و راهبردها را شفاف و روشن کرده و تاکتیک‌ها و روش‌ها را برای انجام کاری به هم نزدیک‌تر کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه آگاهی‌بخشی از مسئولیت‌های مهم رسانه‌ها است گفت: اگر ابعاد اسلام برای جهانیان روشن ‌می‌شد تکفیری‌ها نمی‌توانستند این همه جنایت کنند؛ اگر مشخص می‌شد که داعش و باقی این تکفیری‌ها دست‌ساخته استکبار و زورگویان و رژیم صهیونیستی هستند دیگر چنین وضعی به وجود نمی‌آمد.

وی گفت: مسئولیت این شرایط به عهده کیست؟ آنهایی که به دنبال تضعیف کردن ارتش‌های ملت‌های مسلمان بودند و خواستند مسئله فلسطین که به گفته امام راحل مسئله اول جهان اسلام است به حاشیه رانده شود، آنانی که ندانستند و نخواستند زودتر از این مطرح کنند که این جریان دست‌ساخته مستکبران و رژیم صهیونیستی است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نیازمند افرادی آگاه و هوشیار در حوزه اسلام هستند اذعان کرد: اگر در پرتو توحید، سیاست و معنویت با هم درآمیخته شود و معلوم شود که جنگ جهانی اول و

دوم و جنایات امروز به خاطر کنار گذاشتن خدا از زندگی انسان و جدایی سیاست از معنویت بوده، مسائل امروز جامعه جهانی برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هنر در عالم اسلام همواره آمیخته با حکمت بوده است افزود: حرم امام رضا(ع) در هر گامی آمیخته هنر و حکمت است و در اسلام همین مبنا به کار گرفته شده اما هنر بدون حکمت به ابتذال کشیده می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه امروز رسانه گام‌های موثری در راستای تبیین معارف دینی برداشته است خاطرنشان کرد: از طرف دیگر تخریب و ایجاد شبهه در مقابل ارزش‌های دینی و مقاومت در برابر مسئله فلسطین فراوان است و تقریب در فرهنگ رسانه باید بیش از پیش روشن شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مشهد مقدس برای تقریب و وحدت رسانه‌ای در جهان اسلام گفت: امروز تمدن‌ها سخنانی دارند اما مدنیت‌هایی که در عالم مدعی تمدن هستند با تمام سخن‌ها و چالش‌ها، در مقابل تمدن اسلامی ضعیف هستند.

رئیسی با تاکید بر اینکه دفاع از حقوق ملت‌ها و حق یکی از عرصه‌های مهم فعالیت رسانه است افزود: جوامع بشری باید بدانند که رسانه حق را می‌شناسد و از آن دفاع می‌کند و همین امر جاذبه برای مخاطب ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر زشتی‌های همجنس‌بازی‌ها و انحطاطاتی که رسانه‌های مختلف آن را تبلیغ می‌کنند مشخص شود و از طرف دیگر ظرفیت‌های خانواده به عنوان جامعه‌ای کوچک و اثرگذار معرفی شود در رفع مشکلات امروز جامعه جهانی بسیار موثر خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: امیدواریم این اجلاس به یک هم‌اندیشی با سه ویژگی اساسی بینجامد، اینکه اساس تلاش شما از جزمیت علمی برخوردار باشد، همراه با عزم عملی باشد و همراه با هضم و دوراندیشی و نگاه به آینده و با برنامه باشد.

وی خاطرنشان کرد: امید آنکه به برکت نام امام رضا(ع) این نشست و گفت‌وگوها منشا آثار و برکات در جهان اسلام و ارتباط رسانه‌های جهان اسلام با رسانه‌های مستقل، آگاهی بخشی، امیدبخشی و توجه به اقتضای انسانیت و خدامحوری و دیگر انسان‌ها و هستی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یقین داریم که آینده از آن متقیان است و آنچه عالم را رقم می‌زند پول سعودی و شیطنت اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها نیست و قطعاً آینده از آن صالحین است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن