اجتماعیزندگی

در آیین استقبال از اولین قطار زائران نوروزی مشهدالرضا و رونمایی از طرح صدقه برای زائران و مسافران مطرح شد؛ طی ۱۱ ماه گذشته سال جاری ۳۱٫۵ میلیون مسافر به مشهد مقدس آمدند

کد خبر : 19891

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به پیش بینی رشد ۸ درصدی ورود زائران، گفت: طی ۱۱ ماه گذشته سال جاری ۳۱٫۵ میلیون مسافر به مشهد آمدند.

به گزارش صبح مشهد، مهدی فروزان عصر امروز در مراسم استقبال از اولین قطار زائران نوروزی مشهدالرضا در ایستگاه راه‌آهن مشهد با بیان اینکه شعار ستاد خدمات سفر در سال ۹۸ «توزیع سفر، توزیع ثروت» است، گفت: گردشگری پس از صنعت خودرو از پردرآمدترین صنعت‌ها در جهان است که متأسفانه در ایران در نهایت ۵ درصد از آن استفاده می‌شود.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امسال به مشهدگردی و روستاگردی بیش از سال‌های گذشته توجه می‌شود، افزود: این اقدام در راستای این بوده که ماندگاری زائران در شهرستان‌ها و روستا نیز مستقر شده تا از جاذبه‌های آنجا هم بهره ببرند که در این خصوص برای آنان اقامتگاه نیز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا انجمن دوستداران میراث فرهنگی با هفت زبان و همچنین نرم‌افزار «مشهدی‌شو» را در مشهد فعال کردیم تا مسافران و زائران بتوانند جاذبه‌های گردشگری را تماشا کنند.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ما باید محیطی را فراهم کنیم تا مردم با نشاط ایام عید را سپری کنند، تأکید کرد: با همت سازمان فرهنگی شهرداری و اداره ارشاد مشهد برنامه هنری برای شادی مردم در نظر گرفته شده است.

فروزان تشریح کرد: یکی از کارهایی که در فرهنگ و دین ما مطرح است، همین طرح صدقه دادن و ترویج آن بوده که با قربانی کردن سفره‌های مردم را بیمه کنیم و امروز کلید این کار زده شد، با همراهی و استقبال همه شهرداران و دهیاران، این طرح در سراسر خراسان رضوی اتفاق می‌افتد.

وی یادآور شد: در سال گذشته در فاصله زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، ۸ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر وارد مشهد شدند، بنابراین، در سال ۹۸ رشد ۸ درصدی ورود زائران به این شهر را پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: یکی دیگر از گام‌ها در حوزه گردشگری این است که در سال جاری ۸ رام قطار گردشگری تدارک دیده شده و قطار گردشگری نخجوان نیز به مشهد مقدس می‌آید.

فروزان متذکر شد: با وجود اینکه در حوزه راه‌آهن یک لوکوموتیو هم اضافه نکرده‌ایم، ولی با افزایش سفر مواجه هستیم و در حوزه سفری در کشور بیش از ۵۰ درصد مردم رغبت دارند که سفرشان به مشهدالرضا از طریق راه‌آهن صورت گیرد، زیرا ارزان، باکیفیت و مطمئن است.

وی گفت: طی ۱۱ ماه گذشته سال جاری ۳۱٫۵ میلیون مسافر به مشهد آمدند که از این تعداد حدود ۳.۵ میلیون نفر از آنان مسافر خارجی بوده‌اند و با رشد ۳ درصدی در این حوزه مواجه هستیم.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: امسال به جز فرودگاه‌ها که با حذف کامل پروازهای چارتری نرخ‌های به‌صورت رقابتی است، در زمینه خدمات بلیتی افزایش قیمت در تعطیلات نوروز نداریم.

همه کارکنان کمیته امداد در طول تعطیلات فعال هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی نیز با اشاره به‌برگزاری طرح صدقه برای زائران و مسافران در فرودگاه و راه‌آهن مشهد از امروز، گفت: از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین نیروهای کمیته امداد در جاده برای اجرای برای زائران مستقر هستند.

حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: کمیته امداد هیچ وجهی را از شهری به شهر دیگر منتقل نکرده و امسال در اقدامی جهادی، همه کارکنان کمیته امداد در طول تعطیلات حضور دارند تا با نیازمندان همدردی کنند.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در طول سال، بیان کرد: در طی سال جاری توسط کمیته امداد خراسان رضوی ۹ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و ۱۲۰ هزار تشرف محرومین به حرم مطهر صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به شکسته شدن صف جهیزیه و رفع مشکل بیماران صعب‌العلاج، یادآور شد: در سال ۹۸ شکستن صف مسکن ایتام جدی‌ترین هدف ما است.

گفتنی است؛ در این مراسم با ورود نخستین قطار حامل زائران نوروزی به ایستگاه راه‌آهن مشهد با اجرای سنت قربانی کردن در جلوی قطار در قالب طرح ۲۰-۲۰ کمیته امداد، از این زائران استقبال شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن