اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

عضو مجمع تشخیص مصلحت در پنجمین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی مطرح کرد: خدمات به زائران امام رضا(ع) در قالب بسته خدماتی انجام شود

کد خبر : 19719

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارائه خدمات به زائران امام رضا (ع) و مسافران مشهد باید در قالب بسته خدماتی و در راستای ارتقای فرهنگ میزبانی انجام شود.
خدمات به زائران امام رضا(ع) در قالب بسته خدماتی انجام شود
به گزارش صبح مشهد، دکتر علی آقامحمدی در پنجمین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد افزود:در حال حاضر در شهرهایی مانند مشهد هر نوع خدمتی به صورت جداگانه به مسافران انجام می‌شود به ‌طور مثال خدمات در حوزه درمانی، خدمات پزشکی، پرستاری و آزمایشگاهی مجزا ارائه می شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که در سراسر دنیا تمامی این خدمات در قالب بسته خدمتی- درمانی ارائه می‌شود و اگر نظم و اتحاد در ارائه خدمات نباشد تاخیر و عدم کیفیت در خدمت‌رسانی موج می‌زند و این چیزی است که هرگز پسندیده نبوده و نیست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دچار عقب‌ماندگی در بحث بهره ‌وری هستیم این وضعیت به دلیل عدم برنامه‌ریزی محقق شده است و مشکل اساسی ما در نبود نقشه راه مشترک است در حالی که زندگی جمعی بدون همکاری جمعی صورت نمی‌گیرد زیرا تا همکاری‌ نباشد رقابت برای رسیدن به موقعیت برتر معنا پیدا نمی‌کند.
آقا محمدی با بیان این که ارائه خدمات با کمک استارتاپ‌ها به شکلی موثرتر قابل مشاهده است افزود: امروزه استارتاپ‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی ارتباط موثری میان مردم و عموم مدیران برقرار کرده است.
وی با بیان این که شهر مشهد و مردم این شهر باید به یک نام مشهور شوند گفت: در تبریز طرح شهر بدون گدا فعال شد و برنامه داریم با همکاری تمامی مشهدی‌ها این شهر را به عنوان شهر بدون دروغ معرفی کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی که حرم مطهر رضوی با تلاش مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی توسعه پیدا می‌کرد در جلسه‌ای مشترک اعلام کردم که فضاهای تدارک دیده شده ظرفیت پذیرش ۴۰ میلیون نفر را دارد اما آیا ظرفیت خدمت‌رسانی شایسته به این تعداد زائر و گردشگر فراهم است؟
آقا محمدی افزود: حتی در دیدار با تولیت‌های فقید و جدید این آستان مقدس اعلام کرده ام که باید مدل‌های برتر را در مسیر خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و شایسته‌تر به بیش از ۸۰ میلیون مهمان امام مهربانی‌ها اجرایی و عملیاتی کنیم.
او ادامه داد: در مشهد به عنوان یک شهر بزرگ با بیش از ۵۰ هزار هکتار باید شهرهای کوچک در حوزه‌های مختلف به‌ ویژه شهر کودک ایجاد شود زیرا معتقدیم بهترین زمان یادگیری، اجتماعی‌کردن و انتخاب و تعیین اولویت‌ها سن کودکی است و از مسئولان و سرمایه‌گذاران درخواست دارم که در فعال کردن شهر کودک در مشهد تلاشی گروهی و همه‌جانبه داشته باشند.
مدیرکل امور فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این اجلاس گفت: سال گذشته ۳۶ میلیون زائر و گردشگر به مشهد آمدند که سه میلیون نفر آنها غیرایرانی بودند که جمع قابل توجهی از این میزان، زائران پیاده امام رضا(ع) هستند و این آمار در سال ۹۷ رشدی بیش از ۲۰ درصد داشته است.
سیدرضا موسوی با بیان این که فرهنگ میزبانی بسیار مهم است افزود: باید ارتباطات بین‌المللی در امر ترویج فرهنگ میزبانی ایرانی – اسلامی تقویت و در همین راستا به‌ زودی باب حضور شیعیان و علویون ترکیه به مشهد باز شود و در مراحل بعد زمینه حضور شیعیان پاکستانی و دیگر کشورها هم فراهم ‌شود.
وی ادامه داد: اوج خدمت‌رسانی مشهدی‌ها در دهه‌های کرامت و شفاعت که ایام ولادت و شهادت امام رضا(ع) است با ارائه بیش از ۳۵ نوع خدمت به زائران امام مهربانی هاست.
او گفت: تفاوت گردشگری که مقصدش مشهد است با گردشگری که در نقطه‌ای دیگر از کشور است موضوع زیارت امام رضا (ع) است و ما می‌خواهیم که فرهنگ میزبانی امام رضایی را ترویج کنیم تا هر زائر مبلغ این فرهنگ در شهر و دیار خود باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن