زندگیورزشی

دکتر زهره واحدی با حضور در برنامه زنده رادیو صدای ورزش مطرح کرد؛ فشارخون بالا،دیابت و عدم تحرک سلامت جامعه را تهدید می کند/ ورزش بادی بالانس برای همه رده های سنی کاربرد دارد

کد خبر : 19685

متاسفانه مشکل شایع اکثریت جامعه بویژه بانوان عزیز، فشار خون بالاوقندخون وعدم تحرک و اضافه وزن است که امروز با گسترش وتنوع رشته های ورزشی حتی در منزل هم می توان یک سری حرکات اصلاحی و نرمشی را انجام داد و با اصلاحاتی در زمینه تغذیه به بهبود و ارتقای سلامتی کمک کرد.

برنامه رادیویی صدای ورزش شامگاه دوشنبه ۲۹ بهمن ماه میزبان یکی از مدرسان فدراسیون ورزش های همگانی کشور بود. به گزارش صبح مشهد، خانم دکتر زهره واحدی که با موضوع معرفی رشته ورزشی بادی بالانس و اثرات آن بر سلامت جامعه صحبت می کرد با بیان این که، ورزش بادی بالانس ترکیب ۳رشته ورزشی تای چی ،یوگا وتمرینات اصلاح شده پیلاتس است، گفت: شرکت دراین کلاس‌ به طور مرتب به صورت ۳-۲باردرهفته است و شرکت کنندگان پس از ۸هفته می توانند تاثیرات غالب این ورزش را مشاهده نمایند.
وی افزود: بادی بالانس برای افراد مختلف در هر رده سنی ازکودک تا سالمند ان مفید بوده و آنها می توانند در این کلا س هاشرکت کنند.
وی ادامه داد: بادی بالانس ورزشی قدرتی ،استقامتی که بروری بزرگترین عضلات و ریزترین عضلات تاثیر می گذارد که باعث تسلط برخود ،قوی بودن،ارامش وتمرکز وبهبود درانعطاف پذیری وحرکت پذیری مفاصل،بهبود تراکم‌استخوانی ،کاهش سطح استرس وکاهش وزن بالقوه از طریق سوزاندن کالری و افزایش بافت ماهیچه ای است.
مدرس رسمی فدراسیون ورزش های همگانی کشور خاطر نشان ساخت: کلاس‌های بادی بالانس با تمرینات تای‌چی برای گرم‌کردن آغازو با این حرکات ذهن و بدن برای شروع تمرینات آماده می شود. همچنین تعدادی تمرین یوگا و پیلاتس برای تقویت و کشش عضلات انجام می شود. این کلاس همراه با مدیتیشن وریلکسشن است و فرد تأثیرات این ورزش را بر بدن و حالت روانی خود احساس خواهد کرد.
دکتر واحدی در پاسخ به پیامک یکی از شنوندگان رادیو که آیا شیوه های تمرینی در هر ۳ گروه سنی یکسان است، بیان کرد: خیر؛ در گروه های سنی پایین تر نگاه ما بیشتر به بحث بازی و ارائه این ورزش است و رده بعدی بیشتر روی تکینیک مانور می دهد و در رده آخر تأکید روی تکنیک است که مربی بتواند فرد را برای کلاس های عمومی همگانی در رده بزرگسالان آماده کند.
وی در پایان این حضور که بصورت زنده از شبکه استانی صدای خراسان رضوی پخش می شد، از امیر آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش رئیس هیات ورز ش های همگانی استان خراسان رضوی که با اقدامات فراوان ازبدو ریاست ایشان در زمینه های مختلفی از جمله برگزاری سمینارها و همایش های بین المللی درمشهد ازجمله دوره بین المللی CLC و گسترش ورزشهای همگانی درحاشیه شهر و گسترش ورزش همگانی درشهرستان های همچون بردسکن وخواف فعالیت وافری داشتند و بستن تفاهم نامه ها با دانشگاه ها ازجمله دانشگاه علمی کاربردی و همچنین حمایت ها و همکاری اداره کل ورزش وجوانان که در مجموع باعث شد، امسال هیات ورزشهای همگانی خراسان رضوی به عنوان هیات برتر کشوری برگزیده شود ، تشکر و قدردانی ویژه ای نمود و خاطر نشان ساخت: انشالله از جناب امیر آذریان در کنگره بین المللی کیش در اسفندماه توسط امیر مجدارا ریاست فدراسیون ورزش های همگانی کشور تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن