زندگی

خطر خودسرزنش گری بعضی زنان در شبکه‌های اجتماعی

کد خبر : 41919

اگر هر روز با صدای پیام گوشی خود از خواب بیدار می‌شوید و پس از کنترل و فرستادن چندین پیام به دوستان و آشنایان و چرخ زدن در صفحات اینفلوئنسرها و دیدن روزمرگی آن‌ها و گاهی هم آه حسرت کشیدن از سبک زندگی شان، به سختی سراغ کارهای تان می‌روید و روز خود را آغاز می‌کنید، باید بگویم شما به شدت تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی هستید و به نوعی به آن اعتیاد دارید.

نویسنده : مهسا کسنوی | روزنامه‌نگار

صبح مشهد– بعضی از خانم‌های امروزی، زمان زیادی از روزشان را در فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی به ویژه صفحات می‌گذرانند، به آن‌ها توصیه می‌کنم که ادامه این مطلب را بخوانند.

بیننده محض نباشید
استفاده از شبکه‌های اجتماعی در زمینه یادگیری و پیشبرد اهداف، کار مهم و مفیدی محسوب می‌شود اما اتفاق نادرست آن‌جایی می‌افتد که شما فقط بیننده باشید. مفعول یا بیننده محض بودن جایی اتفاق می‌افتد که شما برای زندگی خود هدف نداشته باشید و فقط سعی کنید با دیدن زندگی بقیه وقت خود را بگذرانید. برای این‌که بفهمید آیا صرفا بیننده هستید و وقت‌تان را بیهوده هدر می‌دهید، قبل از باز کردن صفحات‌مجازی از خود یک سوال بپرسید: آیا با دیدن این صفحات چیزی به من اضافه می‌شود؟ نکته جدیدی یاد می‌گیرم و آن در زندگی به من کمک می‌کند یا خیر؟ اگر جواب این سوال مثبت بود کاری که می‌کنید را ادامه دهید اما اگر جواب سوال شما منفی است بهتر است در استفاده از فضای‌مجازی و بعضی صفحات کمی تجدید نظر کنید.

اثبات برتری در عصر مدرن!
از زمان حیات انسان‌ها تا به امروز هر فردی به صورت ذاتی به دنبال کمال‌گرایی و نشان دادن برتری خود به دیگری است. به همین دلیل وقتی شما لباس یا وسیله زیبایی می‌خرید، اطرافیان‌تان بعد از تحسین شما به دنبال این هستند که خود را از شما بالاتر و برتر نشان دهند. دلیل اصلی چشم و هم‌چشمی همین است. در دنیای امروزه و با بالاگرفتن مصرف‌گرایی در انسان‌ها و به ویژه خانم‌ها و پیشرفت فناوری، آدم‌ها راه دیگری برای به رخ کشیدن برتری خود پیدا کردند و آن منتشر کردن عکس‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی است. اما داستان اثبات برتری در عصر مدرن به همین‌جا ختم نمی‌شود. انسان امروزی حاضر است هرکاری بکند تا بفهمید او از شما بهتر است. او از خصوصی‌ترین عکس‌های خانوادگی‌اش تا درست کردن ناهار و شام خود را با شما به اشتراک می‌گذارد. حتی حاضر است از کودک خود مثل یک عروسک خیمه‌شب‌بازی استفاده کند تا به شما اثبات کند بهترین کیست.

در دام مقایسه‌های اشتباه نیفتید
دنبال کردن آدم‌های این‌چنینی به شما نه تنها حس خوب در زندگی نخواهد داد بلکه به احتمال زیاد شما را از اهداف اصلی زندگی‌تان دور می‌کند و حس بد کافی نبودن را به شما القا خواهد کرد. بعد هم شما به طور ناخودآگاه خود و زندگی‌تان را با تصویر زیبای دروغینی که به شما نشان داده شده، مقایسه می‌کنید و با خود خواهید گفت: «چرا من به اندازه کافی زیبا نیستم؟ چرا خانه من بزرگ نیست؟ لباس‌هایم قدیمی هستند و من مادر و همسر خوبی نیستم و … » باید بگویم هیچ چیز مثل خودسرزنشی امکان ندارد یک زن را بشکند و از مسیر اصلی زندگی‌اش دور کند. وقت آن رسیده که قبل از چرخیدن در فضای مجازی، کمی برای خودمان ارزش قائل شویم و فقط بیننده نباشیم.

منبع: سلام زندگی- خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن