اجتماعیزندگی

مدیر آموزشگاه مراقبت زیبایی پریا مطرح کرد؛ مسئولین برای رفع مشکلات آموزشگاه داران جدیت بیشتری نشان دهند/ لزوم نظارت و ساماندهی کلاس های مجازی آموزش آرایشگری!

کد خبر : 18226

تحقق مطالبات و انتظارات شایسته اعضا جز در فضای همدلی و هم افزایى، محقق نخواهد شد.

مدیر آموزشگاه مراقبت زیبایی پریا اظهار امیدوارى کرد، منتخبان جدید هیأت مدیره انجمن بتوانند در فضای همدلی و ایجاد تعاملات پایدار در راستای تحقق مطالبات اعضا گام های استوار و جدی بردارند. به گزارش صبح مشهد، محترم ترابی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که ۳ دهه سوابق آموزشی و خدمات آرایشگری دارم، افزود: آمار قبولی های آموزشگاه پریا ۱۰۰ درصد بوده و ۹۵ درصد خروجی ما جذب بازار کار شدند.
وی ادامه داد: آموزشگاه پریا طبق آخرین ارزیابی ها از واحدهای برند کلان شهر مشهد محسوب شده و حجم بالای تقاضا برای فراگیری هنر آرایشگری، خود تابید کننده کیفیت مطلوب آموزشی این واحد مراقبت زیبایی است
ترابى گفت: در آموزشگاه پریا در کنار آموزش حرفه آرایشگری، آموزه های اخلاقی هم تعلیم داده می شود و شخصا معتقدم، آموزشگاه مثل یک فضای مذهبی حرمت دارد و یک مدیر حرفه ای آراسته به اخلاق بسیار کارآمدتر می تواند رفتار کند.
وی با بیان این که همیشه فراگیری علوم جدید در حرفه آرایشگری را مد نظر داشتم، افزود: سالیانه چند سفر خارجی به کشورهای دور و نزدیک عربی و اروپایی دارم و جدیدترین متدهای روز دنیا را فرا می گیرم و در آموزشگاه به هنرجویان تعلیم می دهم. وی گفت: در یک سفری که به مسکو داشتم، در کنار هموطنانم، تنها شرکت کننده افتخاری از جمهوری اسلامی ایران من بودم.
وی با ذکر خاطره ای از میزان علاقه مندی و شیفتگی خود به آموزش گفت: در آغازین روزهای کارم، در زیر زمین منزل یک فضای آزمایشگاهی کوچک ایجاد کرده بودم و رنگ های مختلف را روی موهایى که از آرایشگاه جمع آوری کرده بودم، امتحان و نتایج را با دقت بررسی و عکس می گرفتم تا ترکیب رنگ و اثرات آنها را ببینم و حتی مدل رنگ جدیدی ابداع کنم
وی در ادامه به اهمیت فراگیری علم روز برای هر مدیر آموزشگاه و یا واحدهای خدماتی آرایشگری تاکید کرد و افزود: امروزه در قالب برگزاری همایش هایی مطالبى را به مدیران آموزشگاه ها منتقل می کنند ولی این مقدار کافی نیست و نیاز آرایشگر را تأمین نمی کند!
مدیر آموزشگاه مراقبت زیبایی پریا افزود: به نظر من برگزاری همایش های آموزشی باید با مجوز انجمن و زیر نظر فنی و حرفه ای باشد تا کیفیت محتوا و مربی به دقت بررسی شود. وی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هم خواست، مدراک و گواهی های اعطا شده در همایش های معتبر داخلی و بین المللی را به رسمیت بشناسد و امتیازی بابت آن جهت آموزشگاه داران منظور کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: انجمن در دوره جدید فعالیت هیأت مدیره بتواند با بررسی مشکلات و تعامل با اداره کل فنی و حرفه ای، استاندارد ها و سرفصل های آموزشی را تغییر، واقعی تر و با نیاز روز نزدیک تر کنند تا کیفیت خدمات ارائه شده به هنرجویان افزایش یابد. ترابی خاطر نشان ساخت: آموزشگاه ها هم اکنون با کیفیت خوبی تدریس می کنند.
وی از اتحادیه صنف بانوان آرایشگر خواست در راستای بهبود کیفیت خدمات، صدور پروانه فعالیت واحد صنفی را منوط به کسب همه مدارک و رشته های آموزشی نمایند. وی با ذکر مثالی تشریح کرد: برخی صرفا با کسب مدرک آرایشگری و پیرایشگرى که مقدماتی محسوب می شود درخواست اخذ پروانه می کنند در صورتی که به نظر من باید بین ۵ تا ۸ رشته مهارتی را یادگیری و مدرک داشته باشند.
محترم ترابی در ادامه با انتقاد از برخی موازی کاری های آموزشی گفت: به عنوان مثال دانشگاه علمی کاربردی هم در زمینه آرایشگرى، تعلیماتی را ارائه می دهد خوب این کارها آموزشگاه ها را با بحران و کمبود کارآموز روبرو می کند.
وی افزود: معدودی از سالن ها هم خدمات آموزشی می دهند که این خلاف مقررات بوده و امیدوارم تذکرات لازم به واحدهای متخلف داده شود. ترابی افزود: اخیرا در فضای مجازی گروه هایی درست شده که با اخذ مبالغی آموزش متدهای روز می دهند، هر چند با کسب و کارهای نوین موافق هستم ولی باید موضوع آموزش در فضای مجازی ساماندهی و نظارت شود.
مدیر آموزشگاه پریا یک بار دیگر بر ضرورت تغییر استانداردهای آموزش تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: معتقدم در شاخص های رتبه بندی آموزشگاه ها و برخی کتب آموزشی هم بایستی بازنگری و تغییرات به روز انجام شود.
وی پیشنهاد برگزاری مسابقاتی در سطح مدیران آموزشگاه های مشهد را هم به عنوان یک ابتکار ارائه داد و گفت: مکانیزم تشویق در ایجاد فضای رقابتی مثبت و افزایش یادگیری اثرات مطلوبى به دنبال خواهد داشت.
مدیر آموزشگاه پریا از زحمات و همکاری های مهندس رحیمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی تشکر ویژه نمود و اظهار امیدواری کرد، با تعاملات قوی انجمن آموزشگاه های مراقبت زیبایی به مدیریت سرکار خانم پوریا منش با فنی و حرفه ای و سایر دستگاه های استانى، شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
محترم ترابی بخش پایانی مصاحبه خود را به جمله وزین و معروف ” با خدا باش پادشاهی کن ” اختصاص داد.
تحریریه صبح مشهد برای وی که مدیری حرفه ای و آراسته به اخلاق انسانی است، آرزوی موفقیت می کند.
گفتنی است، آموزشگاه مراقبت زیبایی پریا در بلوار دانشجوی مشهد، دانشجوی ۳ واقع شده است. شماره های تماس این واحد آموزشی ۰۵۱۳۸۹۳۶۰۶۵ و ۰۹۱۵۳۱۴۷۶۹۰ می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن