اجتماعیاستانی

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در مرزهای خراسان رضوی

کد خبر : 18015

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از عملکرد مرزبانان غیور و ولایتمدار این فرماندهی در شش ماهه اخیر خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سردار جان‌نثار فرمانده مرزبانی استان در تشریح این خبر بیان داشت: در سالی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بنام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری گردیده، مرزبانان این فرماندهی با فعالیت مستمر و هوشمندانه و با اشرافیت اطلاعاتی و تشدید کنترل ورود و خروج در ایست و بازرسی ها سعی بر مبارزه جدی با قاچاقچیان دارند.
سردار جان نثار با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم ماموریتی مرزبانی باتوجه به شعار سال جاری (حمایت از کالای ایرانی) مقابله جدی و هدفمند با پدیده شوم قاچاق می باشد، اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری مرزبانان این فرماندهی با ایجاد گشت‌های مستمر و بررسی های دقیق و موشکافانه عرصه فعالیت قاچاقچیان را تنگ نمودند و موفق شدند بیش از ۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف نمایند.
عالی ترین مقام در مرزبانی استان با اشاره به اینکه سوخت از سرمایه های ملی کشور محسوب می شود عنوان داشت: مرزبانان شبانه روز در جهت حراست و حفاظت از مرزهای استان و مبادی ورودی توانستند بیش از ۶۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق را از خودروهای عبوری کشف نمایند.
این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد با سوداگران مرگ، با پیگیری های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل، مرزبانان سرزمین خورشید موفق به کشف بیش از یک تن و ۲۱۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر ، بیش از ۱۵ هزار عدد قرص ترامادول و تعداد ۲۰ سلاح جنگی و شکاری کشف و در این راستا ۱۳۰ قاچاقچی را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.
فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی با اشاره به دیپلماسی مرزی که به منظور حفظ و ارتقا سطح امنیت بین دو کشور انجام می شود افزود: در راستای توسعه و گسترش مناسبات و روابط مرزی بین دو کشور و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان، مرزبانان این فرماندهی طی شش ماهه اخیر ۲۰۰ ملاقات مرزی با کشورهای همسایه خود داشتند.
سردار جان نثار با اشاره به این که قاچاق کالا تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است، گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق موجب اختلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی خواهد شد، لذا با هرگونه کالای قاچاق مبارزه می نماییم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن