اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

سازمان کنفرانس اسلامی مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی نمود

کد خبر : 9003

وب سایت آیسسکو متعلق به سازمان کنفرانس اسلامی اقدام به ثبت رسمی و نمایش اطلاعات مربوط به مشهد به عنوان یکی از پایتخت های چهارگانه فرهنگی جهان اسلام کرد.

به گزارش صبح مشهد، در صفحه مربوط به رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام به ویژگی های شهر مشهد، تاریخچه، وجود بارگاه منور امام رضا(علیه السلام) و مشخصات دینی – مذهبی و تمایزات و شاخصه های شهر مشهد اشاره شده است.

همچنین درباره ارزش های اساسی شهر مشهد، اهداف و راهبردها، منشور پایتخت فرهنگی جهان اسلام و چارت اجرایی پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز در این توضیحاتی ارائه شده است.

اطلاعات یاد شده در صفحه اصلی سایت آیسسکو به آدرسhttp://www.isesco.org.ma/blog/2017/01/03/mashhad/ قابل مشاهده است.

گفتنی است آیسسکو یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که هم اکنون ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند

این سازمان سالانه اقدام به معرفی چهار شهر به عنوان پایتخت های فرهنگی در جهان اسلام می نماید که در سال ۲۰۱۷ همزمان با مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی آسیایی جهان اسلام، «امان» پایتخت پادشاهی اردن به عنوان نماینده عربی – آسیایی، «سنار» در کشور سودان به عنوان پایتخت عربی – آفریقایی و «کامپالا» پایتخت اوگاندا به  عنوان نماینده کشورهای مسلمان آفریقایی معرفی شده اند.

همچنین طبق برنامه های اعلامی قرار است عثمان التوجیری دبیر کل آیسسکو جهت مراسم افتتاحیه رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام  به مشهد سفر کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن