اخبار مهم

بیش از ۶ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در مشهد نابود شده است

کد خبر : 55153

رییس مرکز بهداشت ثامن از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۶ تن مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف طی ۶ ماهه نخست امسال، در مناطق زیر پوشش این مرکز کشف و نابود شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر فرید رضا صحی‌زاده روز دوشنبه افزود:کارشناسان سلامت محیط و کار این مرکز طی این بازه زمانی بیش از ۲۰ هزار بار از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زیر پوشش مرکز بهداشت ثامن مشهد بازدیدکردند.

وی ادامه داد: طی این بازدیدها به منظور رفع نواقص هزار و ۲۹۰ اخطاریه بهداشتی برای متصدیان صادر شد و ۳۷۰ متصدی به مراجع قضایی معرفی شدند و ۱۶۰ مرکز و مکان که در آنها تخلف صورت گرفته بود مهر و موم شد.

رییس مرکز بهداشت ثامن مشهد با بیان این که نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نقش بسزایی در افزایش شاخص‌های بهداشتی و حفظ سلامت غذایی زائران و مجاوران دارد گفت: تمامی بازرسان بهداشت محیط این مرکز مجهز به دستگاه‌های سنجش کنترل کیفی مواد غذایی هستند که این دستگاه‌ها قادر به اندازه‌گیری و سنجش میزان روغن، کنترل دمای مواد غذایی، نمک مصرفی نانوایان و بررسی افزودنی‌های غیرمجاز مانند جوش شیرین است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن