شهری

با حضور رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی؛

یادمان نخستین سالگرد استاد سید محسن مصطفی‌زاده در مشهد برگزار می‌شود

کد خبر : 51372

یادمان نخستین سالگرد استاد سید محسن مصطفی‌زاده نویسنده، معلم، شاعر و پژوهشگر فقید مشهدی با حضور فرزندان، خانواده، جمعی از شاگردان، علاقمندان، اساتید و مسئولان پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، قرار است در این مراسم دکتر هادی منوری از شاعران و پژوهشگران برجسته کشور در خصوص شخصیت مصطفی زاده در حوزه شعر و ادبیات، دکتر …. جاوید در خصوص شخصیت ایشان در موضوع هنر، تتاتر و تعزیه استاد و حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد در مجلس در خصوص معرفت دینی، معنوی و سیاسی زنده یاد سید محسن مصطفی زاده سخنرانی کنند.

پخش کلیپ، بیان خاطرات، شعرخوانی از اشعار استاد، قرائت پیام مسئولان کشوری و تقدیر از فرزندان مرحوم از دیگر برنامه‌های نخستین یادمان استاد سید محسن مصطفی‌زاده است.

سیدمحسن مصطفی‌زاده معلم، شاعر، عارف، نویسنده، فیلسوف، پژوهشگر، منتقد، نمایشنامه‌نویس و هنرمند پیشکسوت خراسان و کشور متولد پنجم مهرماه ۱۳۳۵ در مشهد بود.

مصطفی‌زاده بعد از اتمام تحصیلات و استخدام در آموزش و پرورش با تربیت شاگردان فراوانی در کسوت معلمی بازنشسته شد؛ اما او فارغ از تدریس، در پژوهش، هنر، شعر و نویسندگی نیز صاحب سبک و عنوان شد. وی یکی از مهمترین منتقدان عرصه تئاتر کشور به حساب می‌آمد که نگارش صدها مقاله و تصحیح بیش از ۵۰ مجلس تعزیه را نیز در کارنامه هنری خود داشت و برخی او را نفر اول تعزیه کشور می‌دانند.

کتاب‌های «الفبای حسن»، «حدیث ولایت مالک»، «آیینه حق نما»، «منتخب مناقب امیرالمومنین در شعر فارسی»،«یاعلی»، «سیری در ۱۲۱ حدیث نبوی (ص) با مطلع یا علی (ع)»، «یک یا علی دیگر»، «لبیک یا علی» و نمایشنامه‌های «محاکات» و «ابدال» و مجموعه اشعار وی از جمله‎ آثاری است که تاکنون از وی به چاپ رسیده است و ده‌ها عنوان مطلب کتاب نیز آماده انتشار دارد.

سید محسن مصطفی‌زاده پس از سال ها پژوهش و نویسندگی عصر چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ به صورت ناگهانی دچار عارضه‌ی قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان قائم (ع) مشهد جان به جان آفرین تسلیم کرد. پیکر وی دو روز بعد یعنی در ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ در میان بهت و اندوه خانواده، شاگردان، دوستداران و هنرمندان کشور در حرم مطهر رضوی تشییع و در بهشت رضا(ع) قطعه ی میرزا جوادآقای تهرانی به خاک سپرده شد.

یادمان نخستین سالگرد استاد سید محسن مصطفی‌زاده، روز پنجشنبه پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن همایش‌های دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) مشهد به نشانی شهید فرامرز عباسی ۲۵ برگزار می‎شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن