اخبار مهماستانیاقتصادی

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه: میوه طرح تنظیم بازار شب عید به خود صنف واگذار شود/ پلمپ ۵۰ واحد متخلف طی سال جاری

کد خبر : 15063

از سازمان های جهاد کشاورزی و تعاون روستایی استان می خواهم تأمین و توزیع میوه مورد نیاز شب عید را به اتحادیه بارفروشان واگذار کنند و اطمینان داشته باشند، اصناف با مدیریت عرضه و تقاضا و لحاظ نمودن شاخص کمی و کیفی و همچنین قیمت مناسب برای مصرف کننده، بازار را تنظیم خواهند کرد.

نشست خبری رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد با اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، حیدر ساکن برجی، اظهار داشت: در ایام نوروز ۹۷ به جز روز اول فروردین خدمات اتحادیه بارفروشان مشهد در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود و بازرسان اتحادیه، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت کامل را بر بازارهای سطح شهر دارند.
وی افزود: در حال حاضر ۷۵۰ عضو در اتحادیه بارفروشان مشهد به‌صورت عمده‌ فروش فعالیت دارند و همچنین از سال ۹۴ تاکنون تعداد ۲۵۰ مورد صدور پروانه داشته‌ایم و از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۲۵۰ اخطار پلمب به متخلفان داده شد که از این تعداد ۵۰ واحد پلمب شده است.
رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد با بیان اینکه روزانه بیش از ۳۵۰۰ تن انواع میوه، تره‌بار و سیفی جات وارد مشهد می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ کم و کاستی‌ای برای تامین میوه شب عید نخواهیم داشت و اگر جهاد کشاورزی دخالت در بحث میوه نداشته باشد شاهد نوسان قیمت در بازار شب عید نخواهیم بود!
ساکن‌برجی تصریح کرد: سبزیجات با آب آلوده در مناطقی همچون کشف‌رود را نه می‌توانیم تایید و نه می‌توانیم تکذیب کنیم و در بحث قاچاق میوه هم شاهد ضعف‌هایی از سوی جهاد کشاورزی هستیم و قاچاق وقتی اتفاق می‌افتد که آن محصول را نداشته باشیم و وقتی که جلوی واردات گرفته می‌شود قاچاق هم به‌وجود می‌آید که بعضاً شاهد مشکلاتی هم در حوزه سلامت ایجاد کرده است.
وی با اشاره به فعالیت اتحادیه بارفروشان مشهد در بخش عمده‌ فروشی، تاکید کرد: با توجه به پیشرفتی که در حوزه بسته‌بندی ایجاد شده و علی رغم این که خرده فروشی نداریم ولی بسته‌بندی‌های مناسب برخی محصولات را داریم و با وجود آنکه کارمان عمده‌فروشی است، اما با توجه به نیاز مردم و احترام به خواست و مراجعه آنها، خدمات ارائه می شود.
رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد بیان کرد: بنا بود که از تولیدکننده محلی حمایت شده و دست واسطه‌ها قطع شود، اما مسئولان به این وعده داده‌شده‌شان عمل نکردند و به واقع کل توده ایجاد شده در بازارها تولیدکننده نیستند و متاسفانه شاهد سوءاستفاده سودجویان از حُسن اخلاقمان هم بودیم که منجر به کلاه‌برداری‌های میلیاردی شده است.
ساکن‌برجی گفت: از مسئولین دولتی درخواست داریم که تذکر لازم را به سازمان میادین بار شهرداری مشهد که امور تهیه و توزیع میوه را به بهره برداران خاصی واگذار نموده و این شرکت ها مشکلاتی بوجود آوردند و همچنین جهت ایجاد بازارهای شهری در پیاده‌روها که موجب بروز حوادث تلخی همچون حریق شده است ،داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه ماهانه ۸۰ میلیون تومان هزینه پسماند و دفع می‌دهیم، افزود: با این وجود در قبوض دریافتی هزینه‌های ناعادلانه‌ای درج شده است و به واقع چنین برخوردهایی بسیار ظالمانه و ناعادلانه بوده است.
رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد با اشاره به اینکه در سخت‌ترین شرایط ممکن وظیفه خود می‌دانیم که شایسته‌ترین خدمت را به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه دهیم، گفت: هیچ نیازی به حمایت جهاد کشاورزی و تعاون روستایی نخواهیم داشت و تنها درخواستمان این است که پایانی بر اخذ تصمیمات ناعادلانه‌شان داشته باشند.
وی تاکید کرد: شرکت بخش خصوصی زیر نظر جهاد کشاورزی جهت عرضه، توزیع و صادرات محصولات کشاورزی فعال شد و یکی از اعضای هیئت امناء آن شرکت خودم است، اما در تصمیم‌گیری‌های خود نظر این مجموعه را جویا نشدند و تنها در ظاهر این عضویت را در این شرکت داریم.
رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد خاطرنشان کرد: تمامی قیمت‌گذاری‌ها در دو سایت اتحادیه بارفروشان مشهد به نشانی‌های اینترتی www.mftu.ir و www.esbm.ir موجود است؛ همچنین تلفن‌های ۰۵۱۳۷۲۸۲۹۹۱ و ۲ هم پاسخگوی سوالات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردم خواهند بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن