استانی

اقدامات آبفا برای تامین آب پایدار شهرها و روستاهای خواف

کد خبر : 47862

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح یک پارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی در دو سال گذشته ، جمعا ۴۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی و ملی برای تقویت بخش آب شرب شهرها و روستاهای شهرستان مرزی هزینه شده است.

به گزارش صبح مشهد، مهدی جهان طلب گفت: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال صرف اجرای ۲۶ کیلومتر خط انتقال و ۶۰کیلومتر شبکه توزیع ، حفر و تجهیز دو حلقه چاه ، تعویض ۱۰هزار پکیج انشعاب و احداث یک باب مخزن دخیره آب به ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب در ۱۲ روستای شهرستان خواف شده است.

وی با اشاره به حفر و تجهیز دو حلقه چاه و اجرای چهار کیلومتر خط انتقال در شهر خواف با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال خاطر نشان کرد: شهر خواف با اجرای این پروژه از فهرست شهرهای مواجه با تنش آبی در استان خراسان رضوی خارج شد.

به گفته وی در شهرهای قاسم آباد، سلامی، نشتیفان و خواف هم نسبت به اصلاح جمعا ۸٫۵ کیلومترشبکه توزیع با هزینه ۲۰ میلیارد ریال اقدام شده است.

وی همچنین از شروع طرح محرومیت زدایی از روستاهای استان با همکاری سپاه خبرداد و اعلام کرد: در حالیکه میانگین پیشرفت پروژه های آبرسانی به روستاهای استان هشت درصد است این رقم در شهرستان خواف ۲۳درصد می باشد که از سرعت بالای کار در این شهرستان مرزی حکایت دارد.

وی همچنین از وجود ۲۰۰هزار راس دام سبک در شهرستان خواف به عنوان یک عامل مهم در کمبود آب شرب نام برد و افزود: استفاده از شرب برای این تعداد دام ، تاثیر زیادی در تامین آب مشترکان دارد با این حال آبفا تمام ظرفیت منابع آبی خود را برای تامین آب شرب روستائیان بکار گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن